مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.
مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.

کتاب ارتباطات خانوادگی (Handbook of family communication)

دانلود رایگان کتاب ارتباطات خانوادگی (Handbook of family communication)


این کتاب ۷۹۳ صفحه ای آنیتا ال.  وانجلیستی (Anita L. Vangelisti) استاد دانشگاه تگزاس در سال ۲۰۰۴ تالیف شده و توسط انتشارات  لاورنس (Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers) منتشر شده است. ارتباطات خانوادگی، که اکنون پیش روی شماست، یکی از خواندنی‌ترین و پربارترین کتاب‌های روابط خانوادگی  در زمینه خانواده می باشد.


همه خانواده‌ها دارای برخی مشکلات ارتباطی هستند. این مشکلات می‌توانند مشکلات ساده ارتباط خانوادگی یا مشکلات پیچیده‌تری باشند. میزان پیچیدگی مشکلات خانوادگی در مورد برقرار کردن ارتباط اهمیتی ندارد، اما می‌تواند شناخت آنها را دشوار کند. شناخت مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی به‌دلیل پیچیدگی خانواده‌ها و ارتباطات آنها، بسیار دشوار است. هر کس به‌جز اعضای خانواده خود، با افراد دیگری هم در ارتباط است که آن ارتباطات پیوندهایی که با دیگر اعضای خانواده دارد را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهد. در حقیقت خانواده‌ها مانند تارهایی هستند که خود ما آنها را درست می‌کنیم. وجود مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی در همه خانواده‌ها امری طبیعی است؛ مهم نیست کجا زندگی می‌کنید یا سابقه خانوادگی شما چه بوده است. شناخت مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی با بررسی اعضای خانواده و موقعیت آنها انجام می‌شود. هر یک از اعضای خانواده خواسته‌های متفاوت داشته و برحسب آن به افراد مختلفی نیاز دارند. هر کدام از آنها نسبت به دیگر اعضای خانواده توانایی خاصی دارند تا به‌طور متفاوتی عمل کنند. این ویژگی در میان خانواده‌ها و حتی اشخاص مختلف یک ویژگی معمول به حساب می‌آید. به هر حال، زمانی که همه اعضای خانواده خواسته‌های متفاوتی را در زمانی مشخص نیاز داشته باشند، برآورده کردن آنها بسیار دشوار خواهد بود. وقتی نیازهای اعضای خانواده برآورده نمی‌شود، با این روش یعنی بررسی اعضای خانواده، را بیازمایید تا برای رفع بسیاری از مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی به یک سازماندهی مناسب برسید. راه دیگر برای شناخت مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی مهم، بررسی تفاوت رفتاری و شخصیتی هر کدام از اعضای خانواده است و ما باید از مقایسه آنها با هم خودداری کنیم. ما همواره به‌دلیل خواسته‌ها و نیازهایی که ما را از دیگران مجزا می‌کند، با دیگران فرق داریم. تفاوت در خواسته‌ها امری پسندیده است اما این درست نیست که بیشتر اوقات تنها به این خاطر که با هم فامیل هستیم، مجبور باشیم همه را دوست داشته باشیم و اعمالی مشابه انجام دهیم. اعضای خانواده به این دلیل که هر یک چیزی متفاوت را به‌وجود می‌آورند، ارزشمندند. زمانی که اعضای خانواده به این باور که هر کدام موجودی منحصر به فرد هستند، برسند و سعی نکنند مثل دیگران باشند، مشکلات ارتباطات خانوادگی از بین می‌رود.

جست‌وجوی راه‌هایی برای شناخت مشکلات ارتباطات خانوادگی باعث خواهد شد تا آنچه شما را به اعضای خانواده پیوند می‌دهد را بیابید . ارتباطات خانوادگی را در وضعیت‌های نامطلوب و ناخوشایند بررسی کنید. بیشتر اوقات وجود یک مشکل در ارتباط خانوادگی به‌دلیل اینکه یکی از اعضای خانواده عضوی دیگر را نفی کرده است، آغاز ‌شود. جریحه‌دار کردن احساسات می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کرده و صدمه بیشتری به احساسات طرف مقابل وارد کند و خیلی زود مشکلات بزرگی را به‌وجود می‌آورد که نیاز به کمک گرفتن دارد. با درک احساسات دیگر اعضای خانواده، می‌توانید به مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی پی ببرید. 

فهم مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی بسیار دشوار است. وقتی ۲ نفر از هم متفاوت باشند ۲ خانواده نیز با هم فرق دارند. بسیاری از مشکلات مشابه ارتباطی می‌تواند در سراسر جهان برای هر خانواده‌ای پیش بیاید. برخی از این مشکلات در اینجا مورد بحث و بررسی قرار گرفت، حال آنکه مشکلات زیادی وجود دارد که هنوز عنوان نشده است. برخی از بیشترین مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی سوءتفاهم‌هایی هستند که به خاطر باهم مقایسه‌کردن‌ها، منفی‌گرایی‌ها در مقابل اعضای خانواده و حسادت به دیگران، ادامه می‌یابند....


امید است این کتاب ارزشمند و غنی در زمینه خانواده مورد استفاده همه علاقه مندان و مشاوران و رواندرمانگران قرار گیرد.



برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید


استفاده از مطالب و محتوا وبلاگ با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است.



کلمه  عبور: http://asoodeh.blogsky.com


لینک دانلود
نظرات 3 + ارسال نظر
mz جمعه 13 مرداد 1391 ساعت 18:21

سلام

ممنون از کتاب های مفیدی که ارائه میدهید.

موفق باشید.

[ بدون نام ] دوشنبه 8 خرداد 1391 ساعت 23:34

سلام در ابتدا به خاطر طراحی این وبلاک خوب به شما تبریک میگم.اگه لطف کنین و کتاب های فارسی رو هم داخل وبلاک بذارین فوق العاده است.

سلام
از پیشنهادتون سپاسگزارم
کتب فارسی نیاز به مجوز مولف و انتشاراتی دارد.

چکاوک دوشنبه 1 خرداد 1391 ساعت 18:50 http://habaiichakavak.mihanblog.com

متشکرم از اینکه اطلاع دادین. ببخشید من دانلود کردم ولی تمام متنش انگلیسی هستش.
اگه لطف کنین و راهنماییم کنین ممنون میشم. و اینکه کتاب اریک برن رو کجا ژیدا کنم /ادرسش کجاست ممنونم

سلام به لینک زیر برو پیداش می کنی

http://397.blogsky.com/1390/06/10/post-199

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد