مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.
مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.

پیشگیری از خودکشی بر اساس رویکرد درمان راه حل محور

دانلود رایگان کتاب پیشگیری از خودکشی بر اساس رویکرد درمان راه حل محور


این کتاب ۲۴۳ صفحه ای جان هندن در سال ۲۰۰۸ به چاپ رسیده و توسط یکی از معتبرترین انتشارات  به نام وایلی منتشر شده است. پیشگیری از خودکشی، که اکنون پیش روی شماست، یکی از خواندنی‌ترین و غنی ترین کتاب‌های پیشگیری از خود کشی بر اساس نظریه راه حل محور می باشد.

خصوصیت مشترک ما بین افرادی که اقدام به خودکشی می کنند داشتن این باور است که خود کشی تنها راه حل غلبه بر احساسات غیر قابل تحمل است .کشش خودکشی دراین است که نهایتا به این احساسات غیرقابل تحمل خاتمه می دهد. درتراژدی خودکشی ،آشفتگی ومشکلات عاطفی به حدی شدید می گردند که فرد را دریافتن راه های مختلف حل مشکل خود ناتوان می سازند. درحالی که راه حل‌ های دیگری نیز وجود دارند. همه ما درطول زندگی احساس تنهائی ،افسردگی ،بی کسی ونا امیدی را تجربه می -کنیم .مرگ یکی از اعضای خانواده وشکست دربرقراری ارتباط از جمله مواردی هستند که اعتماد به نفس ما را تحت تأثیر قرارداده احساس بی ارزشی را در ما بوجود می آورند.ورشکستگی‌های اقتصادی نیز از جمله مشکلات عمده‌ای هستند که بعضی از ما در طول زندگی کم و بیش با آن مواجه می‌گردیم. از آنجائی که ساختار هیجانی هر شخص منحصر به فرد می باشد هرکدام ازما در شرایط مختلف پاسخهای متفاوتی می‌دهیم. درتشخیص این که آیا واقعا ٌفردی قصد خودکشی دارد لازم است که ممکن است موضوعی که از دید شما از اهمیت کمی برخوردار است بنظر شخص دیگر بسیار مهم باشد ویا واقعه ای که شما برای آن اهمیتی قائل نمی‌شوید برای شخص دیگر بسیار ناراحت کننده و مهم تلقی گردد.بدون توجه به ماهیت بحران ،اگر کسی احساس می کند که دیگر تحمل مشکلات را ندارد خطر اقدام به خودکشی ،به عنوان راه حل جذاب برای وی وجود دارد.

فلسفه زیربنایی الگوی راه حل محور این است که تغییرات، مداوم و اجتناب ناپذیرند. در این درمان برآنچه ممکن و تغییر پذیر است تاکید می شود و نه برآنچه غیرممکن است. این الگو بر گامهای کوچک برای شروع تغییر تاکید می ورزد، و با پیشرفت فرآیند، تغییرات نیز حادث می شوند. در این الگو راه حلهایی که مردم به کار می برند مشکل آفرین است و نه ارائه خود مشکلات. بنابراین تاکید بیشتر بر راه حل و شایستگی هاست تا برخورد مشکل. هدفهای این نوع درمان، ایجاد تغییر مختصر در دید جهانی خانواده به شیوه هایی ظریف و تغییر رفتار اعضای خانواده به نحوی است که راه حلی برای مشکل پیدا شود...

امید است این کتاب ارزشمند و غنی در زمینه مشاوره مورد استفاده همه علاقه مندان و مشاوران و رواندرمانگران قرار گیرد.



برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید


استفاده از مطالب و محتوا وبلاگ با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است.



کلمه  عبور: http://asoodeh.blogsky.com


لینک دانلود

نظرات 1 + ارسال نظر
جعفری جمعه 12 خرداد 1391 ساعت 12:16 http://www.rahvaare.blogfa.com

سلام.
خیلی خوشحالم که با وبلاگ خوب و مفید شما آشنا شدم.
معرفی و قسمت دانلود کتاب واقعا عالیه.
منتها من در بعضی کتابها متوجه نمی شم که آیا ترجمه فارسی شده یا نه و یا اگه ترجمه شده ست مترجم کی بوده.اگه لطفا این توضیحات رو هم به توضیحات کتاب اضافه کنید عالیتر می شه.
ممنون.

سلام
بعضی کتابها ترجمه شده که من در توضیحات نوشتم
اما اکثر کتابها ترجمه نشده اند

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد