مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.
مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.

کتاب ارتباطات خانوادگی (Handbook of family communication)

دانلود رایگان کتاب ارتباطات خانوادگی (Handbook of family communication)


این کتاب ۷۹۳ صفحه ای آنیتا ال.  وانجلیستی (Anita L. Vangelisti) استاد دانشگاه تگزاس در سال ۲۰۰۴ تالیف شده و توسط انتشارات  لاورنس (Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers) منتشر شده است. ارتباطات خانوادگی، که اکنون پیش روی شماست، یکی از خواندنی‌ترین و پربارترین کتاب‌های روابط خانوادگی  در زمینه خانواده می باشد.


همه خانواده‌ها دارای برخی مشکلات ارتباطی هستند. این مشکلات می‌توانند مشکلات ساده ارتباط خانوادگی یا مشکلات پیچیده‌تری باشند. میزان پیچیدگی مشکلات خانوادگی در مورد برقرار کردن ارتباط اهمیتی ندارد، اما می‌تواند شناخت آنها را دشوار کند. شناخت مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی به‌دلیل پیچیدگی خانواده‌ها و ارتباطات آنها، بسیار دشوار است. هر کس به‌جز اعضای خانواده خود، با افراد دیگری هم در ارتباط است که آن ارتباطات پیوندهایی که با دیگر اعضای خانواده دارد را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهد. در حقیقت خانواده‌ها مانند تارهایی هستند که خود ما آنها را درست می‌کنیم. وجود مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی در همه خانواده‌ها امری طبیعی است؛ مهم نیست کجا زندگی می‌کنید یا سابقه خانوادگی شما چه بوده است. شناخت مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی با بررسی اعضای خانواده و موقعیت آنها انجام می‌شود. هر یک از اعضای خانواده خواسته‌های متفاوت داشته و برحسب آن به افراد مختلفی نیاز دارند. هر کدام از آنها نسبت به دیگر اعضای خانواده توانایی خاصی دارند تا به‌طور متفاوتی عمل کنند. این ویژگی در میان خانواده‌ها و حتی اشخاص مختلف یک ویژگی معمول به حساب می‌آید. به هر حال، زمانی که همه اعضای خانواده خواسته‌های متفاوتی را در زمانی مشخص نیاز داشته باشند، برآورده کردن آنها بسیار دشوار خواهد بود. وقتی نیازهای اعضای خانواده برآورده نمی‌شود، با این روش یعنی بررسی اعضای خانواده، را بیازمایید تا برای رفع بسیاری از مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی به یک سازماندهی مناسب برسید. راه دیگر برای شناخت مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی مهم، بررسی تفاوت رفتاری و شخصیتی هر کدام از اعضای خانواده است و ما باید از مقایسه آنها با هم خودداری کنیم. ما همواره به‌دلیل خواسته‌ها و نیازهایی که ما را از دیگران مجزا می‌کند، با دیگران فرق داریم. تفاوت در خواسته‌ها امری پسندیده است اما این درست نیست که بیشتر اوقات تنها به این خاطر که با هم فامیل هستیم، مجبور باشیم همه را دوست داشته باشیم و اعمالی مشابه انجام دهیم. اعضای خانواده به این دلیل که هر یک چیزی متفاوت را به‌وجود می‌آورند، ارزشمندند. زمانی که اعضای خانواده به این باور که هر کدام موجودی منحصر به فرد هستند، برسند و سعی نکنند مثل دیگران باشند، مشکلات ارتباطات خانوادگی از بین می‌رود.

جست‌وجوی راه‌هایی برای شناخت مشکلات ارتباطات خانوادگی باعث خواهد شد تا آنچه شما را به اعضای خانواده پیوند می‌دهد را بیابید . ارتباطات خانوادگی را در وضعیت‌های نامطلوب و ناخوشایند بررسی کنید. بیشتر اوقات وجود یک مشکل در ارتباط خانوادگی به‌دلیل اینکه یکی از اعضای خانواده عضوی دیگر را نفی کرده است، آغاز ‌شود. جریحه‌دار کردن احساسات می‌تواند اوضاع را وخیم‌تر کرده و صدمه بیشتری به احساسات طرف مقابل وارد کند و خیلی زود مشکلات بزرگی را به‌وجود می‌آورد که نیاز به کمک گرفتن دارد. با درک احساسات دیگر اعضای خانواده، می‌توانید به مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی پی ببرید. 

فهم مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی بسیار دشوار است. وقتی ۲ نفر از هم متفاوت باشند ۲ خانواده نیز با هم فرق دارند. بسیاری از مشکلات مشابه ارتباطی می‌تواند در سراسر جهان برای هر خانواده‌ای پیش بیاید. برخی از این مشکلات در اینجا مورد بحث و بررسی قرار گرفت، حال آنکه مشکلات زیادی وجود دارد که هنوز عنوان نشده است. برخی از بیشترین مشکلات رایج ارتباطات خانوادگی سوءتفاهم‌هایی هستند که به خاطر باهم مقایسه‌کردن‌ها، منفی‌گرایی‌ها در مقابل اعضای خانواده و حسادت به دیگران، ادامه می‌یابند....


امید است این کتاب ارزشمند و غنی در زمینه خانواده مورد استفاده همه علاقه مندان و مشاوران و رواندرمانگران قرار گیرد.



برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید


استفاده از مطالب و محتوا وبلاگ با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است.



کلمه  عبور: http://asoodeh.blogsky.com


لینک دانلود

پیشگیری از خودکشی بر اساس رویکرد درمان راه حل محور

دانلود رایگان کتاب پیشگیری از خودکشی بر اساس رویکرد درمان راه حل محور


این کتاب ۲۴۳ صفحه ای جان هندن در سال ۲۰۰۸ به چاپ رسیده و توسط یکی از معتبرترین انتشارات  به نام وایلی منتشر شده است. پیشگیری از خودکشی، که اکنون پیش روی شماست، یکی از خواندنی‌ترین و غنی ترین کتاب‌های پیشگیری از خود کشی بر اساس نظریه راه حل محور می باشد.

خصوصیت مشترک ما بین افرادی که اقدام به خودکشی می کنند داشتن این باور است که خود کشی تنها راه حل غلبه بر احساسات غیر قابل تحمل است .کشش خودکشی دراین است که نهایتا به این احساسات غیرقابل تحمل خاتمه می دهد. درتراژدی خودکشی ،آشفتگی ومشکلات عاطفی به حدی شدید می گردند که فرد را دریافتن راه های مختلف حل مشکل خود ناتوان می سازند. درحالی که راه حل‌ های دیگری نیز وجود دارند. همه ما درطول زندگی احساس تنهائی ،افسردگی ،بی کسی ونا امیدی را تجربه می -کنیم .مرگ یکی از اعضای خانواده وشکست دربرقراری ارتباط از جمله مواردی هستند که اعتماد به نفس ما را تحت تأثیر قرارداده احساس بی ارزشی را در ما بوجود می آورند.ورشکستگی‌های اقتصادی نیز از جمله مشکلات عمده‌ای هستند که بعضی از ما در طول زندگی کم و بیش با آن مواجه می‌گردیم. از آنجائی که ساختار هیجانی هر شخص منحصر به فرد می باشد هرکدام ازما در شرایط مختلف پاسخهای متفاوتی می‌دهیم. درتشخیص این که آیا واقعا ٌفردی قصد خودکشی دارد لازم است که ممکن است موضوعی که از دید شما از اهمیت کمی برخوردار است بنظر شخص دیگر بسیار مهم باشد ویا واقعه ای که شما برای آن اهمیتی قائل نمی‌شوید برای شخص دیگر بسیار ناراحت کننده و مهم تلقی گردد.بدون توجه به ماهیت بحران ،اگر کسی احساس می کند که دیگر تحمل مشکلات را ندارد خطر اقدام به خودکشی ،به عنوان راه حل جذاب برای وی وجود دارد.

فلسفه زیربنایی الگوی راه حل محور این است که تغییرات، مداوم و اجتناب ناپذیرند. در این درمان برآنچه ممکن و تغییر پذیر است تاکید می شود و نه برآنچه غیرممکن است. این الگو بر گامهای کوچک برای شروع تغییر تاکید می ورزد، و با پیشرفت فرآیند، تغییرات نیز حادث می شوند. در این الگو راه حلهایی که مردم به کار می برند مشکل آفرین است و نه ارائه خود مشکلات. بنابراین تاکید بیشتر بر راه حل و شایستگی هاست تا برخورد مشکل. هدفهای این نوع درمان، ایجاد تغییر مختصر در دید جهانی خانواده به شیوه هایی ظریف و تغییر رفتار اعضای خانواده به نحوی است که راه حلی برای مشکل پیدا شود...

امید است این کتاب ارزشمند و غنی در زمینه مشاوره مورد استفاده همه علاقه مندان و مشاوران و رواندرمانگران قرار گیرد.



برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید


استفاده از مطالب و محتوا وبلاگ با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است.



کلمه  عبور: http://asoodeh.blogsky.com


لینک دانلود

دانلود رایگان کتاب خانواده درمانی سازه نگر

دانلود رایگان کتاب خانواده درمانی بر اساس رویکرد ساخت نگر


دانلود رایگان کتاب مشاوره خانواده. این کتاب توسط پروفسور راگر لوو در سال 2004 با 223 صفحه توسط انتشارات سیج  منتشر شده است.


خانواده درمانی ساخت نگر به خاطر تاکید بر بافت خانواده در پدیدایی مسایل و همچنین یاقتن راه حل های درمان آن مشکلات، با با رویکردهای دیگر نظام های خانواده، وجه اشتراک دارد. با وجود این، کاربرداستعاره های فضایی و سازمانی آن، چه از لحاظ توصیف مشکلات و شناسایی راه حل ها و چه از لحاظ تاکید بر رهنمودها و دستورات مستقیم و فعال درمانگر، باعث منحصر به فرد بودن این رویکرد می شود. فرض اصلی این الگو یعنی اینکه نشانه های فرد را می توان به بهترین وجه در بستر الگوهای تبادلی خانواده شناخت، اینکه تغییر در سازمان یا ساختار خانواده باید قبل از تخفیف نشانه ها صورت گیرد، و اینکه درمانگر باید نقش رهبری را در تغییر ساختار یا بافتی که نشانه از آن نشات گرفته است، به عهده گیرد حداقل به مدت دو دهه تاثیر زیادی بر شیوه کار بسیاری از خانواده درمانگران داشته است.

نظریه پردازان ساخت نگر بر:

1- کلیت نظام خانواده

2-  تاثیر سازمان مرتبه ای خانواده

3- کارکرد بهم پیوسته نظام های فرعی آن تاکید دارند و آنها را تعیین کننده اصلی بهزیستی اعضا می دانند.

به نظر منوچین، خانواده در همان حال که از چرخه های زندگی خود در حال گذر است، می کوشد تعادل ظریف بین ثبات و تغییر راحفظ کند؛ هر چه قدر خانواده کارکرد سالمتری داشته باش، در طی دوره انتقال خانوادگی نسبت به تغییر گشوده تر استو بیشتر مایل است که متناسب با شرایط متغیر، ساختار خود را اصلاح کند.

اولین هدف درمانگران ساختاری، تلاش فعالانه برای تغییر سازمان در خانواده بدکار است.، اولین نقش درمانگر این باشد که شخصاً عامل تغییر باشد؛ فعالانه با کل خانواده درگیر شود. درمانگر بخشی از نظمام خانواده ای خواهد بود که می خواهد با آن کار کند، بیشتر با نظریه سیستم ها گرایش دارد که با نام (سالوادور مینوچین، هری آپونت، جی هیلی، لین هافمن، ماریان والترز، چارلز فیشمن، یورگ کولاپینو) تداعی می شود.


این کتاب برای درس مشاوره خانواده دوره لیسانس و بالاتر رشته های روانشناسی و مشاوره خانواده به عنوان یک منبع اصلی و کاربردی به شمار می رود.  امید است این کتاب ارزشمند و غنی در زمینه مشاوره خانواده مورد استفاده همه علاقه مندان و مشاوران و رواندرمانگران قرار گیرد. 




برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید


استفاده از مطالب و محتوا وبلاگ با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است.



لینک دانلود


کلمه عبور برای دانلود: http://asoodeh.blogsky.com

امید و نا امیدی در روایت درمانی و خانواده درمانی

دانلود رایگان کتاب امید و نا امیدی در روایت درمانی و خانواده درمانی

(Hope and Despair in Narrative and Family Therapy) 


این کتاب توسط کارمل فلاسکاس، ایملدا مک کارتی و جیم شی هان در سال 2007 با 193 صفحه توسط انتشارات روتلج منتشر شده است. این کتاب برای درمانگران به عنوان یک منبع جدید و کاربردی به شمار می رود.  سبک نگارش این نویسنده و ساختار کتاب وی باعث شده که این اثر محبوبیت خاصی در میان درمانگران پیدا کند. در این کتاب دیدگاه روایت درمانگران مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. امید است این کتاب ارزشمند و غنی در زمینه روایت درمانی مورد استفاده همه علاقه مندان و مشاوران و رواندرمانگران قرار گیرد. 



How do experiences of hope and despair impact upon our capacity to meet life's challenges in narrative and family therapy?

Clients' experiences of hope and despair can be complex, reflecting individual and family histories, current patterns and dynamics, the stresses of everyday life, and the social contexts of families' lives. This book analyses how therapists meet and engage with these dichotomous aspects of human experience.The editors place the themes of hope and despair at the centre of a series of reflections on practice and theory. Contributors from all over the world are brought together, incorporating a range of perspectives from narrative, systemic and social constructionist frameworks. The book is divided into three sections, covering:

  • reflections on hope and despair
  • facing adversity: practices of hope
  • reflections on reconciliation and forgiveness.

Hope and Despair in Narrative and Family Therapy looks at the importance of hope in bringing about positive therapeutic change. This book will be of great use to family therapists, psychotherapists, counsellors, and students on therapeutic training courses.


برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید


استفاده از مطالب و محتوا وبلاگ با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است.



کلمه  عبور: http://asoodeh.blogsky.com


لینک دانلود

چگونه از پیامهای مثبت تربیتی استفاده کنیم ؟

برای استفاده از پیامهای مثبت تربیتی ، باید قبل از هر چیز از شرایط مناسب برای قابل استفاده شدن آنها مطلع شویم . اگر بخواهیم با مجازات کردن ، کتک زدن و یا احساس گناه دادن به فرزندانمان درصدد کنترل آنها بر آییم . مهارتهای جدید تربیتی قابل استفاده نیستند . تربیت از طریق ایجاد رعب و وحشت مانع از آن می شود که فرزندانمان بتوانند به تربیت مثبت ما پاسخ مساعد بدهند . از سوی دیگر اگر ندانیم چگونه به جای روشهای مجازات گرانه از شیوه های مثبت تر استفاده کنیم و همکاری و تعاون فرزندانمان را جلب کنیم ، کافی نیست که صرفاً روشهای مجازات گرانه را کنار بگذاریم ، بلکه باید از مهارتهای جدید برای همکاری ، ایجاد انگیزه و کنترل استفاده نماییم .

ادامه مطلب ...

10 نشانه اختلال دوقطبی (بای پولار)

درمورد بیماری‌های روحی-روانی، کلیشه‌های مختلفی وجود دارد. اما در واقعیت، تشخیص اختلالات روحی معمولاً دشوار است—مخصوصاً در افرادیکه دچار علائم اختلال دوقطبی هستند.
دکتر کاری بیردن (Carrie Bearden)، استادیار روانشناسی و علوم رفتاری در دانشگاه UCLA اعتقاد دارد، "دمدمی مزاج بودن  یا مشکل و خستگی در کار جزء متداولترین آن است اما شدت این اختلال انواع مختلفی دارد."

ادامه مطلب ...

دانلود رایگان 12 مقاله در ارتباط با اختلال سلوک

دانلود رایگان ۱۲مقاله در ارتباط با اختلال سلوک

 خواندن این مقالات به تمامی علاقه مندان و مشاوران توصیه می شود

برای دانلود بر روی لینک  زیر کلیک کنید

پسورد فایل زیپ: http://asoodeh.blogsky.com

استفاده از مطالب و محتوا وبلاگ با حفظ حقوق مولف و درج آدرس وبلاگ بلامانع است.

کلمه  عبور: http://asoodeh.blogsky.com


لینک دانلود