مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.
مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.

درباره دکتر شکوه نوابى نژاد

 
بانوى مشاور
شکوه نوابى
- متولد ۱۳۲۵
- لیسانس زبان و ادبیات انگلیسى
- فوق لیسانس مشاوره [دانشگاه آمریکایى بیروت]
- اخذ مدرک دکترى [دانشگاه ایالتى نبراسکا] رشته روانشناسى مشاوره
- استاد تمام گروه مشاوره دانشگاه تربیت معلم
- مدیر گروه مشاوره همان دانشگاه
- عضو هیأت امناى دانشگاه
- عضو شوراى عالى انجمن اولیا و مربیان، نایب رئیس انجمن علمى اولیاو مربیان
- عضور شوراى فرهنگى - اجتماعى زنان وابسته به شوراى عالى انقلاب فرهنگى
- عضو شوراى عالى تربیت
- مدرس بین المللى روانشناسى ورزش
- عضو شوراى پژوهش کمیته ملى المپیک
- عضو انجمن بین المللى مشاوره
-نایب رئیس انجمن ایرانى مطالعات زنان
- عضو انجمن علمى مطالعات خانواده
- عضویت در هیأت تحریریه چندین مجله علمى - پژوهشى
- برنده جایزه اسطوره زن پژوهشگر ایران (۱۳۸۱)
- برنده جایزه بین المللى یونسکو (۱۹۷۰ میلادى)
- استاد نمونه کشور ۱۳۸۰
- منتخب به عنوان «چهره ماندگار»

- تألیف و ترجمه ۲۹ عنوان کتاب همچون «روانشناسى زن»، «خانواده درمانى»، «روان درمانى گروهى» و ...
احمدرضا حجارزاده: او را که از پیشکسوتان و بنیانگذاران رشته مشاوره در کشور بوده است به عنوان «مادر مشاوره ایران» مى شناسند. قریب به ۳۵ سال از عمر علمى خویش را به تحقیق و پژوهش در جنبه هاى مختلف روانشناسى مشاوره و کاربرد آن در اجتماع و خانواده صرف کرده است. دکتر شکوه نوابى نژاد اغلب فعالیت هاى پژوهشى و بالینى اش را در حوزه مشاوره، به مسائل زنان، جوانان و خانواده ها اختصاص داده و خود معتقد است بازخوردها و استقبالى که از جانب خانواده ها دریافت کرده، او را تاکنون سرزنده و فعال نگاه داشته تا همچنان باشور و شوقى مثال زدنى در این راه گام بردارد و خدماتى تازه تر به مراجعان خدمات مشاوره ارائه کند. نوابى نژاد مشاوره را براى تمام افراد بهنجار و نرمال جامعه لازم و مفید مى داند: «نیاز به مشاوره، بخش جداناشدنى از زندگى فردى، خانوادگى و اجتماعى مردم است. امروز مشاوره به حدى تخصصى و ضرورى شده که تمام حیطه هاى اجتماعى زندگى را فرامى گیرد. کاربرد این علم مى تواند در مراحل مختلف چرخه زندگى همه افراد یاریگر و مؤثر باشد و در واقع به آنها کمک مى کند خودشان را بهتر بشناسند، توانایى ها و قابلیت هایشان را کشف کرده و تصمیمات عاقلانه ترى در زندگى اتخاذ کنند یا نقاط ضعفشان را بشناسند. مشاوره قطع نظر از سن و جنسیت، در تمام گروه ها مثل کودک، نوجوان، سالمند و زن کاربرد دارد. این خدمات در زمینه هاى مشاوره خانواده، ازدواج، مشاوره تحصیلى، شغلى و صنعتى و ... ارائه مى شوند. مشاوره در حقیقت انسان ها را براى مقابله با بحران هاى زندگى، فردى و اجتماعى تجهیز مى کند. قدرت یک جامعه مرهون توانایى شهروندانى است که قابلیت ها و استعدادهاى آنان رشد یافته و شکوفا گشته و کارآمدترین کارکردها را در جامعه دارند. علاوه بر آن یک جامعه پیشرفته موظف است تا زمینه هاى رشد و پیشرفت افراد را تا مطلوب ترین حد قابلیتشان فراهم کند. خدمات مشاوره، از جمله این گونه خدمات مورد نیاز در جامعه است.»
نوابى نژاد در آستانه ورود به ششمین دهه از زندگى خویش، کماکان به عنوان استاد شاغل دانشگاه تربیت معلم به تدریس، تحقیق، پژوهش و نگارش کتب علمى مرتبط با مشاوره مشغول است. در خانواده اى مذهبى - سنتى و در یکى از محلات قدیمى تهران (عین الدوله) به دنیا آمده و کودکى خویش را همانجا سپرى کرده است. پس از به پایان بردن تحصیلات ابتدایى اش در مدرسه «مهرگان»، دوره دبیرستان را در مدرسه «آزرم» تمام مى کند. نتیجه تلاش او براى ورود به دانشگاه، قبولى در دو رشته حقوق و زبان انگلیسى است که علاقه شدید وى به انگلیسى و تأثیرگذارى شخصیت یکى از معلمان زبان در دوره دبیرستان، او را به سمت گزینش رشته زبان و ادبیات انگلیسى سوق مى دهد. اما آنچه سبب مى شود به ناگاه دست از تحصیل در رشته انتخابى اش بشوید و به تحصیل در مشاوره روى بیاورد، کمى بعدتر و اینگونه رخ مى دهد: «پس از اخذ لیسانس، به دانشگاه آمریکایى بیروت[American]university of Beirut, [Lebanon] رفتم براى ادامه تحصیل.
در آن جا درسى با عنوان «مقدمات راهنمایى و مشاوره» در برنامه تحصیلى من بود. محتواى این درس و جنبه هاى کاربردى و خدماتى آن به قدرى برایم جالب و جذاب بود که حس کردم گمشده ام را یافته ام! در آن نیمسال در چند کلاس دیگر مشاوره حضور یافتم و با اساتید آن صحبت کردم و سرانجام تصمیم به تحصیل در رشته مشاوره گرفتم. با خودم گفتم جاى من اینجاست. دوست داشتم مهارت ها و توانایى هاى حل مسأله را در خودم رشد و پرورش دهم تا بتوانم براى دیگران مفید باشم و هم اکنون از تصمیمى که آن زمان گرفتم بسیار خوشحالم، آنقدر که اگر بخواهم زندگى را از نو آغاز کنم، باز هم همین رشته را انتخاب مى کنم.» نوابى نژاد البته این موفقیت ها و دستاوردهاى علمى امروزش را، تنها مدیون آن اتفاق نمى داند بلکه بخشى از آن را مرهون وجود مشوقانى چون پدر و مادر مهربان و باایمان خود برمى شمارد. او که کوچکترین فرزند خانواده است، پیوسته در تحصیل مورد تشویق پدر فهیم و دانشمندش واقع مى شده و در این راه، قطعاً یارى معلمین و اساتید دانشگاه که به تدریس و تعلیم او مى پرداختند بسیار مؤثر بوده است. نوابى نژاد از افرادى است که در همان نخستین دوره هاى گزینش «چهره هاى ماندگار» به این عنوان انتخاب و نامش در این فهرست ثبت مى شود. او تا امروز در حدود ۲۹ جلد کتاب تألیف و ترجمه کرده که این آثار به بحث هاى تخصصى مشاوره روانشناسى زن و مسائل تربیتى کودک و نوجوان مى پردازند.

اولین کتاب او که ترجمه است «راهنمایى در مدارس امروز» نام دارد و در سال ۱۳۴۹ منتشر شده و در همان سال نیز - که مصادف با سال جهانى کتاب بود- جایزه یونسکو را به دست آورده است. پس از این موفقیت بزرگ، نوابى نژاد ۵ سال را به تدریس، تألیف و کار بالینى مشاوره در دانشگاه مى گذراند و بعد، براى دریافت مدرک دکترا به آمریکا مى رود و در دانشگاه ایالتى نبراسکا] The state university of] [Nebraska U.S.A [ در شهر لینکلن مدرک دکتراى روانشناسى مشاوره مى گیرد. سال ۱۳۵۶ سالى است که به ایران بازمى گردد و فعالیت خود را در دانشگاه تربیت معلم ادامه مى دهد. علاوه بر حیطه هاى آموزشى، کار او بر حول محورهاى پژوهشى مى گردد. در حوزه آموزش سال هاست که نوابى نژاد فعالیت هایش را بر مقاطع مختلف و تحصیلات تکمیلى، دکترا و فوق لیسانس دروس تخصصى مشاوره متمرکز کرده است. در حقیقت باید او را از زمره روانشناسانى برشمرد که بیشترین فعالیت هایش را معطوف به رسیدگى و کمک به حل مشکلات زنان، دختران و خانواده ها کرده است. حوزه پژوهشى او نیز شامل چندین تحقیق ملى و کشورى بوده است. از جمله تحقیقات ملى او «بررسى وضعیت فرهنگى اجتماعى زنان در جمهورى اسلامى ایران»است که در سال ۸۱ به اتمام رسید و سفارشى از طرف شوراى فرهنگى اجتماعى زنان (وابسته به شوراى ملى انقلاب فرهنگى) به او بود.
به این ترتیب براى نخستین بار دانشجویانى براى دوره هاى لیسانس و فوق لیسانس، جذب رشته مشاوره این دانشگاه مى شوند. نوابى نژاد که تاکنون سمت هاى مختلفى را برعهده داشته و دارد هم اکنون عضو هیأت امناى دانشگاه تربیت معلم است، چندین سال در کمیسیون علوم تربیتى شوراى عالى جوانان در بخش ارزشیابى مشاوره فعالیت داشته و سالى که در ایالات متحده به تحصیل اشتغال داشته به عضویت انجمن بین المللى مشاوره درمى آید. دو دوره ریاست شبکه سازمان هاى غیردولتى زنان را برعهده داشته که حدود ۳۰۰ NGOى زنان را زیر پوشش دارد. عضویت در انجمن بین المللى زنان و دختران و ریاست کمیسیون روانشناسى مشاوره شوراى بین المللى ورزش - تربیت بدنى و اوقات فراغت، عضویت در کمیسیون تعلیم و تربیت شوراى عالى جوانان و همینطور عضویت در انجمن مشاوره ایران، برخى دیگر از سوابق او در کارنامه درخشان علمى اش به حساب مى  آیند چندین مجله علمى پژوهشى کشور از حضور خانم دکتر نوابى نژاد در هیأت تحریریه خود مفتخر است. ذکر نام تمام آثار تألیفى دکتر نوابى نژاد در این فرصت کوتاه نمى گنجد اما پاره اى از مهمترین آنها عبارتند از: روانشناسى زن، رفتارهاى بهنجار و نابهنجار، راهنمایى و مشاوره، خانواده درمانى (ترجمه)، کودک و مدرسه (ترجمه)، راهنمایى و مشاوره گروهى، راهنمایى در مدارس امروز (ترجمه)، تمرینهاى ذهنى [ترجمه شده براى کمیته علمى المپیک]، روانشناسى ورزشى (ترجمه)، مشاوره ازدواج، روان درمانى گروهى، نظریه هاى مشاوره و... کتاب «جنسیت» آخرین اثر ترجمه است که در حال تدوین و شکل گیرى است. همچنین ارائه وچاپ نزدیک به سى و هفت مقاله علمى در مجلات معتبر ایرانى و خارجى و سوابق درخشان او به چشم مى آیند، همانند مقالاتى که از ایشان در مجله علوم انسانى دانشگاه الزهرا (س)، علوم تربیتى دانشگاه هاى شیراز و تهران به چاپ رسیده اند. محور تحصیلات خارج از کشور نوابى نژاد شامل روانشناسى مشاوره و مشاوره خانواده مى شود. دوره تخصصى خانواده درمانى را زمانى سپرى مى کند که در سال ۱۹۹۰ میلادى [۱۳۶۹ شمسى] براى فرصت مطالعاتى یک سال را در آمریکا مى گذراند. ضمن اینکه مدرس بین المللى روانشناسى ورزش و مدرس بین المللى مدیریت سالیداریتى است که هر دو وابسته به IOC (کمیته بین المللى المپیک) است. اگر چه به زعم شکوه نوابى نژاد روانشناسى در جامعه ما نوپا و مشاوره نوپاتر است اما به همت چهره هاى برجسته و پیشکسوتى چون او علم مشاوره مى رود تا جاى خود را میان سایرعلوم باز کند و کارآیى و ضرورتش را به نمایش بگذارد.
در مرکز مشاوره خانم دکتر شکوه نوابى نژاد کارگاه هاى بسیارى براى زنان و جوانان برگزار مى شود و گاهى در ماه چند کارگاه برگزار مى شود که عمده مراجعان این کارگاه ها را دختران و پسران جوان تشکیل مى دهند. محورهاى مطروحه در این کارگاه ها درباره موضوعاتى مثل مهارت زندگى و ارتباط سالم دختر و پسر است. کارگاه هایى چون روش هاى مقابله با اضطراب، افسردگى و عصبانیت، و روابط سالم زناشویى، روابط سالم با فرزندان و ... از دیگر کارگاه هاى این مرکز است که عمده مخاطبان آن زنان یا خانواده ها هستند.
تدریس در دوره هاى آموزشى فرماندهان نیروى انتظامى و آموزش رؤساى کلانترى هاى کشور در تهران بزرگ نیز در کارنامه فعالیت هاى او ثبت شده است. علاوه بر آنچه از سوابق علمى - آموزشى  اش آورده شد، شکوه نوابى نژاد در بیش از ۳۰ کنفرانس بین المللى شرکت جسته و به ارائه و قرائت مقاله پرداخته است که در برخى از این مجامع بین المللى، مقالات او به عنوان مقاله برگزیده، انتخاب شده است. نوابى نژاد معتقد است «در عصر ارتباطات، در کمترین زمان ممکن هر نوع اتفاق و حادثه مثبت یا منفى با بار، فرهنگى سیاسى، اقتصادى و اجتماعى، ارزشى یا ضد ارزشى از درهاى باز و بدون کنترل در اختیار جوانان قرار مى گیرد.
در چنین شرایطى، عدم تجهیز جوانان به آرمانها و ارزشهاى اخلاقى و مذهبى و معیارهاى مطلوب فرهنگى جامعه، ره آوردى جز آنچه هم اکنون در برخى جوانان شاهدیم، نخواهد داشت.
نوابى نژاد مى گوید ما الگوهاى درست اجتماعى در اختیار نسل تازه وجوان کشور قرار نداده ایم «ارائه الگوهاى نادرست و حساب نشده از طریق رسانه ها بویژه تلویزیون بر دامنه معضلات اجتماعى افزوده است. سریالهاى پرهزینه، نمایش خانه هاى اشرافى و مجلل و نیز ارتباطات به نسبت راحت میان دختران و پسران در این سریالها، در ذهن هر دختر نوجوان ناپخته و خوب تربیت نشده اى این فکر را متبادر مى سازد که امکان دسترسى به این نوع زندگى و این نوع رابطه در خارج از محیط خانه ممکن است. با وجود تبعیض جنسیتى علیه دختران و زنان در برخى خانواده ها و نیز برخوردهاى تبعیض آمیز در بعضى مدارس، تکریم واقعى و عملى زنان و دختران در خانواده و جامعه از راههاى اساسى مقابله با بسیارى از ناهنجاریهاى اجتماعى است»(۱) او همچنان که نگرانى هاى خود را از معضلات پیش روى نسل تازه بیان مى کند، نگاه ویژه اى نیز به حقوق زنان ومعضلات اجتماعى آنان دارد: «وجود الگوهاى نامناسب در خانواده، مدرسه و جامعه و نیز نگرش و احساس برترى جنسیتى و اقتدار مردانه از علل شیوع خشونت علیه زنان است، علل ساختارى و اشکالات و ابهامات موجود در قوانین خانواده و عدم آگاهى زنان نسبت به حقوق انسانى خود نیز به عوامل خشونت علیه زنان دامن مى زند. در حالى که نهاد آموزش و پرورش بهترین بستر براى آگاه ساختن دختران امروز و مادران فردا نسبت به حقوق انسانى است.»
شکوه نوابى نژاد نبود آمار و اطلاعات دقیق از میزان خشونت هاى خانگى و عواقب آن بخصوص در فرهنگ آبرودار و پر تعارف ما، کمبود یا نبود سازمان هاى حمایتى در ارتباط با بحث خشونت را از عمده دلایل گسترش خشونت هاى خانگى علیه زنان مى داند و معتقداست: «خشونت روانى اثرات و پیامدهاى جبران ناپذیر و پایدارى بر روح و روان فرد باقى مى گذارد. زیرا این نوع خشونت از احساس حقارت و سرافکندگى، توهین و عجز و ناتوانى زن در تصمیم گیرى آغاز شده و تا مرحله افسردگى مزمن و اختلالات روانى پیش مى رود.» نوابى نژاد با آمار سخن مى گوید و وقتى با تکیه بر آمارها یاد آورى مى کند که ۹۸ درصد زنان از سرزنش و تمسخر و ۹۰ درصد آنها از انتقاد مداوم به عنوان خشونت روانى رنج مى برند، جاى خالى و خلأ ترسناک نهاد هاى فرهنگ ساز اهرم هاى حمایتى از حقوق اجتماعى انسانها و مراکز ناظر بر حقوق برابر زنان و مردان در اجتماع را به یاد مى آوریم و نقش آگاهى دهنده زنانى چون شکوه نوابى نژاد را در راه پرتلاطم این برابرى، مى ستاییم.

نظرات 19 + ارسال نظر
محمد یکشنبه 18 شهریور 1397 ساعت 23:56

امروز برای مشاوره خانوادگی به ایشون مراجعه کردیم، متاسفانه هیچ راهکار عملی ارایه نکردن، حتی یه راهنمایی هم نکردن. با همسرم رفتیم مشکلاتمون رو گفتیم، ایشون هم گفتن، حیفه، سعی کنید مشکلاتتون رو حل کنید، همین! برای مشاوره اصلا پیشنهاد نمیکنم، وقت و پول خودتون رو هدر میدید.

لیلی دوشنبه 28 خرداد 1397 ساعت 13:15

سلام
لطف کنید ادرس ایمیل ایشان را نیز درج نمایید. با تشکر

میمـرس چهارشنبه 10 شهریور 1395 ساعت 12:50

با سلام
لطفا ادرس مطب ایشان را درست بگذارید در تمام صفحات وب هم این اشتباه تکرار شده است، خیابان وزرا، کوچه هشتم پلاک ۱۰ نه ۶. هیچ گونه تابلویی هم نصب نشده تا بشود مطب ایشان را پیدا کرد. برخورد منشی هم افتضاااح

فاطمه شنبه 14 فروردین 1395 ساعت 13:18

با سلام
باعث تاسف که ایشان به عنوان مادر مشاوره ایران معرفی می شوند .در صورتی که حتی ساده ترین قوانین مشاوره که شامل صحبت با هر دوزوج هست رو رعایت نمی کنن .بدون صحبت با هر دوطرف به زوج در تصمیم گیری در مورد طلاق کمک می کنند.
هیچ وقت عدم کفایت ایشان و کارشناسانشان قایل بخشش نیست.

ص.رضاپور دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 19:40

باسلام
میخواستم شماره تماس خانم دکتر رو داشته باشم که وقت بگیرم
به شماره ای که در سایت ذکر شده چندین بار تماس گرفتم اما کسی جوابگو نبود. لطفا مرا راهنمایی نمایید.

مارال دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 21:18

من واقعا متاسفم از اینکه اینقدر تعریف راجع به این آدم میشنوم.
ایشون لطمه بزرگی به زندگی من زدند. شاید در اون زمان خیلی ضعیف بودم و به ذهنم نمیرسید که چطور ایشون رو و کارشون رو مورد پیگرد قانونی قرار بدم و الان هم که دیگه زندگیم رو پیدا کردم اهمیتی برام نداره اما نمیخوام کسی فاجعه ای مشابه اونچه برای من اتفاق افتاد راش اتفاق بیفته. بنابراین به هیچ وجه مشاوره با این خانم رو به کسی پیشنهاد نمیکنم. من کاملا بی غرض این رو میگم و امیدوارم یکروز با خانم نوابی نژاد روبرو بشم تا به خودشون هم بگم. متاسفم برای اینهمه بی مسولیتی و اینهمه اعتبار بی اساس.

آرزو چهارشنبه 25 شهریور 1394 ساعت 16:38

سرکار خانم شکوه نوابى نژاد

استاد نمونه کشور ۱۳۸۰

برنده جایزه بین المللى یونسکو (۱۹۷۰ میلادى)

چهره ماندگارایران

در قلب و روح ما جا دارید افتخار ما هستید

خدا نگهدار شما باشد

مدیر محترم وبلاگ جناب آقای محمد حسین آسوده

از جنابعالی به جهت پرداختن به این موضوع مهم

تشکر وقدردانی می کنم

هدیه چهارشنبه 25 شهریور 1394 ساعت 16:28

من از صمیم قلب به خانم دکتر شکوه نوابى نژاد

مادر بحق مشاوره ایران افتخار می کنم برای ایشان

آرزوی سلامتی دارم و چهره ماندگار ایشان موجب

سربلندی و افتخار ماست

مهری چهارشنبه 7 مرداد 1394 ساعت 15:34

سلام و سپاس از زحماتتون!
قراره من با ایشون مصاحبه داشته باشم برای دریافت پروانه تخصصی . . . امیدوارم نظر مثبت ایشونو جلب کنم.

فخری شیرازی جمعه 19 تیر 1394 ساعت 17:02

سلا و ممنون از وبلاگ مفیدتان. من کارشناس ارشد روانشناسی بالینی هستم. خیلی دلم میخواذ یک روزی حتی فقط برای چند ساعت افتخار شاگردی ایشان رو داشته باشم. همگی پاینده باشیم.

خانم شریف پور سه‌شنبه 12 اسفند 1393 ساعت 14:08

جناب آقای آسوده با سلام و احترام.ممنون از وب خوبتون. با توجه به تخصصتون من ی سوال از شما داشتم.بنده تازه دکترای مدرسی معارف اسلامی رو تموم کردم و تو کار تدریس هستم. علاقه زیادی به امر مشاوره و روانشناسی دارم. بعضی از دانشجویان،دوستان یا خانواده ها مشکلاتی رو نزد من مطرح میکنند اما من چیزی رو که میدونم میگم و البته تاکید میکنم که باید پیش یک مشاور خوب و متعهد برن و نظرات من فقط شخصیه.
لدا از جنابعالی خواهش دارم که راهنمایی بفرمایید که کدوم رشته با توجه به شرایط من بیشتر بدردم میخورد.مشاوره یا روانشناسی؟بعضی گفتند از فوق مشاوره شروع کنید اما هنوز مطمئن نشدم.
از لطفی که میفرمایید ممنونم و آرزوی سعادت و سلامت برای شما دارم.
با تشکر

سلام
پاسخ به سوالتون را به ادرس الکترونیکی شما ارسال کردم

نسیم دوشنبه 11 اسفند 1393 ساعت 19:55

سلام مننیاز به 1 مشاوره خیلی خوب دارم تا اینجا اطلاعاتی در مورد خانم دکتر دیدم ولی من شماره تماس مطب و....ندارم ممنون میشم کسی کمک کنه و ادرس و شماره رو واسم بفرستین به گوشیم 09132642462

جواد جاهدی جمعه 1 اسفند 1393 ساعت 21:11

سلام ممنونم بخاطر توضیحات خوبتون.بنظرم ماباسدقدر همچین ادمارو بدونیم

مهسا شنبه 13 بهمن 1386 ساعت 15:54

سلام خطاب به اون خانم که دنبال مطب خانم دکتر هستن
۸۸۷۰۶۳۷۶ شماره تماس مطبشون
آدرس: خ وزرا ـ کوچه ۸ پلاک ۶ واحد ۸

رجایی چهارشنبه 19 دی 1386 ساعت 16:14

سلام
من شدیدا دنبال یه وقت از خانم دکتر هستم
شماره تماس دفتر و یا مطب ایشون رو نتونستم پیدا کنم
طی پیگیریهایی که کردک ظاهرا فقط ایشون هستند که میتونند کمکم کنند ...
ممنون میشم راهنمایی کنید
شماره تماس ؛ محل مطب ؛ محل کار ؟؟؟

روزانه های من سه‌شنبه 29 آبان 1386 ساعت 14:46 http://roozanehayeman.blogfa.com/

سلام اصلا فکر نمی کردم بهم سر بزنین من دانشجوی ترم اول روانشناسی هستم و عاشق رشته ام .حضور و سبزتان خوشحالم کرد از اطلاعاتتون خیلی استفاده کردم.در ضمن عذر خواهی مرا به خاطر استفاده از عکس خانم دکتر بپذیرید. از اینکه در مورد روانشناسی می نویسید و ما می تونیم از مطالبتون استفاده کنیم بسیار ممنون با اجازه من لینکاون کردم

روزانه های من یکشنبه 27 آبان 1386 ساعت 13:29 http://ROOZANEHAYEMAN.BLOGFA.COM

امروز متخر به دیدار خانم دکتر نوابی نژاد شدم از اطلاعاتتون ممنون

مسعود یکشنبه 13 آبان 1386 ساعت 18:51 http://www.justpersian.net/linkbox/6852

لینک شما در باکس رنگارنگ ثبت شد.ولی باکس رنگارنگ رو تو وبلاگتون نمی بینم.به هر حال لینک شما تا ۲۴ ساعت دیگه تو باکس هست در صورت عدم گذاشتن باکس باید دوباره لینک ارسال کنید
با تشکر مدیریت وبلاگهای رنگارنگ

سلام
وبلاگتان جالب بود
موفق باشید
من نیز با مطلب
ایران زیر پوشش وسیع شبکه‏ های ماهواره ‏ای
در وبلاگ شـمـسـه
منتظر پیامتان هستم .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد