مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.
مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.

علائم علاقه مندی مردان به زنان

مردان زمانیکه نسبت بچیزی یا کسی علاقه داشته باشند بصورت غیر ارادی و ناخداگاه حرکات جسمانی بخصوصی از خود نشان میدهند که  نشانگر وجـود اشتیاق نسبت به آن چیز یا فرد است. در این قسمت برخی از این علائم را یادآور میشویم.

نزدیک آمدن

اگر مردی علاقمند باشد، به شـما نزدیـک می شود، شکمکش را تو  و سینه اش را جلو میدهد، صاف می ایستد و سپس  ژست گرفتن شروع میشود...!

ژست                                    

  • دستش را به طرف گلویش برده و کراوات خود را صاف میکند                                    
  • یقه اش را میزان میکند
  • گرد و غبار فرضی روش شانه هایش را میتکاند
  • آستین، پیراهن و لباسهای دیگر خود را مرتب و صاف میکند
  • موهایش را مرتب میکند.

قلاب کردن شست در کمربند                                                                                
این عمل به معنای ابراز و بیان قدرت و صلابت مردانگی                                                       
بوده و فرد سعی در نشان دادن قدرت و توانگری خود میکند.

 

حالت بدن                                                                                                    
وضعیت بدن یک نشانه است، اگر او علاقمند باشد، به سمت شما قرار خواهد گرفت. اگر در حال نشستن پایش به سـمت شما اشاره نماید، این یک علامت خوب خواهد بود.

 خیره شدن                                                                                                  
شدن به شما حتی چند ثانیه بیشتر از حد لزوم، همراهگشاد کردن چشم ها به معنای نشان دادن چراغ سبز است.                                  

 

نگاه معنی دار                                                                                             
به حالت نظاره سه ضلعی او توجه کنید:                                                             
- چشم در چشم                                                                                         
   - سپس بسوی دهان و چانه                                                                            
- بسمت قسمت های دیگر بدن                                                                       
- برگشت دوباره بسمت چشم ها بفرمی سه ضلعی                     

 

دست به کمر ایستادن                                                                                 
این حالت ایستادن برای بزرگتر جلوه نمودن و ابراز آمادگی                                       
برای گرفتاری و درگیری است!

نشانه های دیگر

  • بالا بردن ابروها
  • جدا شدن لب ها از یکدیگر
  • تکان خوردن لبه های بینی
  • بازی کردن با جوراب و بالا کشیدن آن
  • برانداز کردن طرف مقابل
  • باز و بستن دکمه ژاکت
  • لمس نمودن صورت خود هنگام صحبت
  • فشردن دسته عینک

 

علائم علاقه مندی زنان به مردان

شـنیدن جواب رد از طـرف یـک زن بـرای مـردان اصـلا"مسئله خوشایندی نمی باشد. هیچ چیـز بـه انـدازه اینکه زن  رویاهایتان تقاضای ازدواج شمـا را نـپـذیـرد، براییـتـان گـران   تـمـام نـمی شود. پـیـش خـود تـصـورمیکردید که او به شما   علاقه مند است ولی احتمالا"برداشتتان از علائم علاقمندی  او اشتباه بوده است.

از نقطه نظر مردان، زنان هنگام ابراز علایق رومانتیک خود  بصورتی زیرکانه و پیچیده عمل میکنند(مگراینکه طرف  مقابلشان خوش تیپ و پول دار باشد آنجوریکه خودشان  اظهار می کنند) و اکثر آنها جوابهای ضـد ونقیضی میـدهـند چون  خودشان مطمئن نیستند که چـه چیزی در سرشان میگذرد.

بنابراین آنچه که اغلب آقایان به دنبالش هستند، یک سری علائم و نشانه هایی اسـت که بوسیله آنها متوجه علاقمندی حقیقی طرف مقابلشان شوند.

در زیر برخـی از نـشـانه هـای کـه می تـواند نـشانه علاقمندی یک زن باشد را مشاهده میکنید:

1- او همگام با شما است

ناگهان متوجه میشوید که او همه جا حضور دارد. او "بطور اتفاقی" هر کجا شما هستید پیدایش می شود، یا در راه روی محل کارتان مرتب جلوی شما قدم میزند، یا "تصادفی" به شما برخورد میکند، یا در میهمانی در اطراف شما مانور می دهد.

آنچه که او انجام میدهد تلاش برای جلب توجه شما است، و بـرای این اسـت که خود را در موقعیتی قرار دهد تا شما "قدم اول" را بردارید. مسئله اینـجا اسـت کــه بـسـیـاری از مردان نسبت به این عمل زنان بیتوجه هستند و به همین دلیـل بسیاری از فرصت ها را از دست میدهند. مردان مستقیم عمل می کنند، زنان غیر مستقیم. بنابرایـن اگر زنـی مکررا" شروع به قـرار گـرفـتـن سـر راه شـما نـمود، احتمال اینکه او اینکار را عمدا" انـجام میدهد زیاد است.

 

2- او حرکاتی بخصوص انجام می دهد

یک جمله قدیمی می گوید:"جسم دروغ نمی گوید." طبیعت بشر را جوری برنامه ریزی نموده که هنـگام ابـراز عـلاقه بـی اخـتیـار شـروع بـه انـجام یـک سـری حرکات جسمانی مشخص میکند.  این اعمال غیر شفاهـی از گـشاد شـدن چشم هنگام نظاره به چیزی جالب گرفته تا لبخند زدن و لمس کردن، متغیر است.

در اینجا برخی از علائم زبان جسمانی را مشاهده میکنید:

  • اشاره نمودن در جهت شما با پاها یا شانه ها
  • خم شدن به طرف شما هنگام صحبت
  • بازی کردن با مو و دست کشیدن لای موها
  • نوازش کردن جواهرات ( مانند گوشواره ) و لمس نمودن دسته عینک
  • چشم برنداشتن از شما هنگام صحبت و گفتگو
  • تقلید از حرکات شما ( مثلا" اگر دست خود را روی میز بگذارید او هم همین کار را میکند.)
  • لبخند زدن هنگامیکه شما او را برانداز میکنید.

اگر برخی از این علائم را هنگام حضور طرف مقابل مشاهده نمودید، تقریبا" می توانید مطمئن شوید که او چراغ سبز شروع رابطه برای ازدواج را دارد به شما نشان میدهد.

 


۳- او هیچگاه برای شما سرش شلوغ نیست

این اصلی ترین قانون بازی عشق است. اگر زنی علاقه به برقراری رابـطـه و بـیرون رفتن با شما داشته باشد، همیشه خودش را در دسترس قرار میدهد. یـعنـی او یـک شـمـاره تلفن کاری یا آدرس ایمیل به شما خواهد داد. او در اسرع وقت به تلفـن یا ایـمیـل شـما جواب خواهد داد. او دعوت شما را برای با هم بودن خواهد پذیرفت - و اگر او در روزی که شما تعیـین کرده اید وقت نداشت، چیزی شبیـه این خواهد گفت: "خوب، این پنجشنبه نمیتونم، اما اگر اشکال نداره بندازیم برای پنجشنبه دیگه، باشه؟ "

شـمـا هـرگـز از یـک زن عـلاقـمـند چـنین جملاتی را نخواهید شنید: " الان واقـعـا" سـرم شلوغه"، یا "بذار بینم وقت دارم"، یا "نمیدونم بتونم بیام یا نه"

4- او در مورد شما کنجکاو است

زنی که به شما علاقمند است دوست دارد همه چیزتان را بداند ( تا بتواند در این مـورد با دوستان دخترش صحبت کند). او درمورد خانواده،پیشینه،سلیقه غذایی، موسیقی،  فیلم و مسائل گوناگون شما پرسش خواهد کرد. انگیزه اصلی او این اسـت کـه عـلایـق شما را بشناسد تا بتواند خود را دارای علایق مشــتـرک بــا شما نموده و پـیـوسـتـگـی بیشتری با شما ایجاد کند- اگر از قایق سواری خوشتان نمیآید، او نیز ناگهان از این کار متنفر می شود.

5- او وضعیت مالی شما را می سنجد

زن علاقمند دوست دارد منابع و بنیه مالی همسر آینده خود را مورد سنجش قرار دهد. سؤالاتی مانند: "کجا زندگی میکنی؟"، "چه ماشینی داری؟" و "شغلت چیه؟" مـیتواند نشانه علاقمندی وی باشد. اگر پاسخ این سؤالات مطابق با "استانداردهای" او باشــد، علائم بعدی ظاهر خواهند شد وگرنه او در غباری از مه فرو خواهد رفت.

6- او در مورد آینده صحبت میکند

یک زن علاقمند همیشه دوست دارد در مورد نقشه های آینده و کارهایی که میتوانید با هم انجام دهید اشتیاق نشـان مـی دهد. درواقع او اغلب چیزی شـبـیـه ایـن میـگـویـد: "وای... تـو هـم از بـولیـنگ خوشت میاد؟ باید یه بار با هم بریم بازی کنیم." اگر او چنین عمل نمود، شک نکنید که دوست دارد ازش بخواهید با شما بیرون برود.

7- او بیقراری و بی تابی میکند

اگر او واقعا" علاقمند باشد، همانند یک گربه دور و بر شما دستپاچه و بیقرار خواهد بود، بخصوص هنگامیکه شما نتوانید متوجه علائم اشتیاق او شوید. البته ممکن است که ذاتا" یک شخص خجالتی نرمال باشد - اگر او فقط پیش شما  بی قراری میکند، احتمالا در سرش فکر ازدواج دارد.

8- او نسبت به زنان دیگر، حسادت می ورزد

یک زن سعی می کـند از مـرد مـورد علاقه خود همانند یک عقاب مراقبت نموده و او را با چنگ و دندان حفظ کند. بنابراین اگر در حـال جوک گفـتن بـرای زنـان دیـگر متـوجـه حرص خوردن و جلز و ولز کردن او شـدیـد، بـدانـید کـه او انـتظار دارد برایش بیشتر از یک دوست باشید.

نشانه های فوق ممکن است لزوما" دلیل بر علاقـمـندی یک زن نـبـاشد چـون بـرخـی از زنان کلا" با دیگران حالتی دوستانه دارند اما اگر تـعـداد زیـادی از ایـن عـلائم را در فـردی مشاهده نمودید میتوانید به خود امیدواری دهید و به دلتان صابون بزنید.

مشاوره زوج ها

ازدواج درمانی که در گذشته لکه ننگی به شمار می رفت و در حال حاضر اغلب با عنوان زوج درمانی از آن یاد می شود، امروزه شیوه قابل قبولی برای کمک به تداوم روابط شناخته شده است.


کارن شوارتز(1)

یکی از مکاشفات فراوان موجود در زندگی نامه پر فروش بیل کلینتن به نام ”زندگی من“(2)، حضور او و همسرش سناتور هیلاری رادهم کلینتن(3) در جلسات فشرده مشاوره ازدواج برای نجات رابطه شان پس از جنجال مونیکا لوینسکی(4) بود. آقای کلینتن در جلسه معرفی کتاب خود در برنامه تلویزیونی اپرا وینفری(5) گفت: ”من نه تنها از این مشاوره شرمگین نیستم، بلکه به آن افتخار نیز می کنم.“

نظرات کلینتن و برخورد باز او هنگام شرح روند مشاوره، تغییر دیدگاه آمریکایی ها را نسبت به مشاوره ازدواج به خوبی نشان می دهد. این عمل که در گذشته یک لکه ننگ به شمار می رفت و در حال حاضر اغلب با عنوان زوج درمانی از آن یاد می شود، امروزه شیوه قابل قبولی برای کمک به تداوم روابط شناخته شده است.

پملا تاپر(6)، مشاور ازدواج که مدت 15 سال در مطب خصوصی مشغول به کار بوده است می گوید: ”مشاوره ازدواج بدون شک علنی تر شده است“. تاپر بالا رفتن پذیرش زوج درمانی را به فرهنگ خودیاری نسبت می دهد که به کمک برنامه های تلویزیونی مانند وینفری که حدود 23 میلیون تماشاچی، هفتگی به تماشای آن می نشینند به یک گرایش عمده تبدیل شده است. او می گوید: ”امروزه بدون شک زوج ها در همه مراحل زندگی بیش از ده سال پیش به درمان علاقه نشان می دهند.“

مشاوره روابط چنان محبوبیتی پیدا کرده است که زوج ها حتی پیش از ازدواج نیز به مشاور مراجعه می کنند. تاپر می گوید: ”بسیاری از زوج هایی که به من مراجعه می کنند، هنوز در مرحله دوستی هستند“.

کارین فانتوس(7) که همراه دوست پسر خود به مشاور زوج ها مراجعه کرده است می گوید: ”من فکر می کنم انجام این کار در هر مرحله از ارتباط کار بسیار خوبی است. این کار به شما کمک می کند تا بفهمید که باید با طرف مقابلتان بمانید یا خیر و در صورت وجود پیوندها باعث تحکیم آنها می شود.“

موضوعاتی که باعث مراجعه زوج ها به مشاور می شود مانند خود زوج ها بسیارمتنوع است. تاپر می گوید: ”بعضی اوقات، بحث زوج ها بر سر پول است و یکی از طرفین اعتقاد دارد که طرف مقابل بیش از اندازه خرج می کند. در مورد زوج های جوان تر، یکی از مسایل قابل توجه فرزند است. اغلب یکی از طرفین می خواهد صاحب فرزند شود و طرف دیگر یا مایل است که چند سال صبر کند یا اصلا نمی خواهد بچه دار شود.“

تاپر می گوید درمان بدون آنکه علت رجوع زوج ها تغییری در روند آن ایجاد نماید بر یک چیز متمرکز می شود:”همه چیز به ارتباط بر می گردد. مشکل آنها هر آنچه که باشد، راه حل شامل فراگیری گوش کردن و پاسخ دادن به یکدیگر درباره آن موضوع خواهد بود. بیشتر زوج ها این عمل را درست انجام نمی دهند و مشاوره به آنان کمک می کند تا آن را یاد بگیرند.“

در حقیقت، با وجودی که شمار افراد علاقمند به ازدواج درمانی روز به روز افزایش می یابد، بیشتر آنان نمی دانند که این مشاوره به چه چیز منجر خواهد شد. بنا بر گفته تاپر، شگفت انگیزترین نکته ای که افراد در ارتباط با مشاوره زوج ها با آن مواجه می شوند، میزان کار سخت لازم است. او می گوید: ”بزرگ ترین درک اشتباهی که افراد در آغاز کار دارند این است که مشاوره، ”ترمیم سریع“ مشکلی مشخص خواهد بود. بیشتر اوقات مشکلات ظاهری ناشی از نکاتی عمیق تر هستند که در زیر سطح جریان دارند. این نکات عمیق تر، موضوعاتی هستند که مشاوره به آنها می پردازد.“

او در ادامه می گوید: ”بیشتر افراد هنگام رجوع به مشاور فکر می کنند که او داوری خواهد کرد. آنها فکر می کنند که مشاور نظر آنها را درباره مشاجره خواهد شنید و در برابر همسرشان، طرف آنان را خواهد گرفت. این اتفاق هیچگاه روی نخواهد داد، چرا که یک مشاور خوب آموزش دیده است که هرگز طرف کسی را نگیرد و قضاوت نکند.“

این فضای بی قضاوت چیزی است که بسیاری از افراد به آن علاقمند می شوند. فانتوس که به مدت سه ماه همراه با دوست پسرش مورد مشاوره قرار گرفته بود می گوید: ”مشاوره فضای امنی را برایتان به وجود می آورد تا خالصانه به بیان خودتان بپردازید. این در یک ارتباط، نکته بسیار مهمی به شمار می رود، به ویژه برای افرادی که بیرون ریختن احساساتشان برایشان مشکل است.“

و در حالی که زوج های متفاوت، مسایل نهفته گوناگونی دارند مشاوره افرادی موفقیت آمیزتر از دیگران است که دارای یک ویژگی مشترک هستند. تاپر می گوید: ”بدون شک موفق ترین افراد کسانی هستند که تمایلی مشترک دارند ــ نه فقط میل به مشاوره گرفتن که تمایل به دیدن نکاتی فراتر از ”من درست می گویم، تو اشتباه می کنی“ و یافتن آنچه خود آنها انجام می دهند تا به حرکت کمک نمایند دارند.“

فروغ

در شب کوچک من,افسوس
باد با برگ درختان میعادی دارد
در شب کوچک من دلهره ویرانیست

گوش کن
وزش ظلمت را میشنوی؟
من غریبانه به این خوشبختی مینگرم
من به نومیدی خود معتادم

گوش کن
وزش ظلمت را میشنوی؟

در شب اکنون چیزی میگذرد
ماه سرخست و مشوش
و بر این بام که هر لحظه در او بیم فروریختن است
ابرها, همچون انبوه عزاداران
لحظه باریدن را گویی منتظرند

لحظه ای
و پس از آن, هیچ.
پشت این پنجره شب دارد میلرزد
و زمین دارد
باز میماند از چرخش
پشت این پنجره یک نامعلوم
نگران من و تست

ای سراپایت سبز
دستهایت را چون خاطره ای سوزان, در دستان عاشق من بگذار
و لبانت را چون حسی گرم ازهستی
به نوازشهای لبهای عاشق من بسپار
باد ما را با خود خواهد برد
باد ما را با خود خواهد برد....