مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.
مشاوره خانواده  -  مشاوره  تحصیلی

مشاوره خانواده - مشاوره تحصیلی

خواهشمند است ما را از ارائه نظرات گرانبارتان محروم نفرمایید.

10 ماده غذایی مناسب

10 ماده غذایی مناسب

1- سیب زمینی شیرین. سرشار از کاراتنوئید، ویتامین C ، پتاسیم و فیبرهای غذایی.

2- نان سبوس دار. این نوع نان نسبت به نوع سفیدش دارای ویـتـامینها و مواد معدنی بیشتری است.

3- گل کلم. منبع غنی کاراتنوئید، ویتامین C و اسید فولیک.

4- هندوانه. مملو از ویتامین C و کاراتنوئید.

5- لوبیا. سرشار از پروتئین، آهن، اسید فولیک و فیبرهای غذایی، چربی بسیار کم.

6- گرمک و طالبی. یک چهارم از هریک می تواند ویتامین  A و C مورد نیاز بدن در روز را تامین کند.

7- اسفناج و کلم پیچ. دارای کلسیم، ویتامین C، کاراتنوئید و فیبرهای غذایی فراوان.

8- پرتقال. حاوی ویتامین C، اسید فولیک، پتاسیم و فیبرهای غذایی.

9-آرد جـوی دوسر. دارای فـیـبرهای غـذایـی قابـل حل بسیار مفید برای کاهش و تعدیل کلسترول 

10- شیر 1 درصد چربی. منبعی بسیار غنی از پروتئین با چربی و کلسترول کم.

 

مواد غذایی مضر

1- روغنهای جامد. افزایش کلسترول، ایجاد بیماریهای قلبی-عروقی

2- قند، شیره و نوشابه. افزایش قند و کلسترول خون

3- مواد نشاسته دار مانند ماکارونی.

4- گوشت قرمز با چربی زیاد.

5- مواد لبنی پرچرب.

10 ژست آسان برای خوشحال نمودن همسر

زنها به همه چیز توجه دارند - منظـورم همه چیز هـسـت. آنها استاد کشف چیزها بـهـمراه جـزئیاتشان می باشنـد. بنابراین حتی کوچکترین رفتارها اگر صمیمانه و متفکـرانـه  انجام پذیرند، نتنها از طرف هـمسـرتـان مـورد تـحـسیـن و تقدیر قرار خواهد گرفت، بلکه باعث تحکیم روابط و برقراریحب و دوستی بیشتر بین شما خواهد شد.

الـبـتـه مـنـظـور از این اعمال فقط کمک در انـجام امور خانهنیست. برخی از مردان تصور می کنند که شـسـتن ظروفنـهایت ابراز یک رفتار رمانتیک بشمار میرود. این ایده خـوب است ولی کافی نیست.تمیز و مرتب نمودن محیط بیشتر یک انتظار محسوب میشود تا یک لطف.

اگر واقعا تصـمیم تـحت تاثیر قـراردادن و خـوشحال نمودن همسر خود را دارید نکات زیر را دنبال کنید و مطمئن باشید نتایج چشمگیری عایدتان خواهد شد.

شماره 10

دستورالعمل های رومانتیک تهیه نمایید                                                        
هنگامیکه همسرتان به خانه می آید، یک موضوع ماجراجویانه کوچک برایش محیا کنیـد. در قسمتی از خانه یاداشتی که به او بگوید چه باید بکند، قرار دهید. یاداشت دومـی را در محلی که باید آن کار مورد نظر را انجام دهد، بگذارید و به همین ترتیب.

توجه داشته باشید که یادداشتها را بصورتی رومانتیک تدارک ببینید تا خودش را بـتـدریج بـرای شـبی خـاطره انگیز و بیاد ماندی آماده نماید. برای مثال به او بگویید در آشپزخانـه یـک لـیـوان چـای گرم بنوشد، سپس دوش بگیرد و یک موسیقی ملایم بگذارد - متـوجـه منظور می شوید؟

شماره 9

به او بگویید که زیبا است                                                                             
زنها هیچگاه از شنیدن این جمله خسته نمی شوند و حتی زمانیکه انتظار شنیدنش را ندارند، بیشتر لذت می برند. گه گاهی به محل کار همسرتان تلفن زده و این موضوع را به او گوشزد کنید. یـادداشتی حاوی این پیغام در کیـفـش قـرار دهـید تا او در طول روز به آن برخورد کند. همچنین ایـمـیلی بـرایـش بـفرستید و بنویسید که دیگر تحمل دوریش را ندارید. او برای دیدن شما بسیار مشتاق و هیجان زده شده و مـمکن است حتـی محـل کارش را زودتر ترک نماید.

شماره 8

برایش نامه ای دست نویس بنگارید                                                              
شاید ایمیل مهمترین ابداع نسـل کنـونی بحساب آید اما چیز مهمی از زندگی را از بین برده است: اسرار و مکتب رومانتیک یک نامه دست نویس. بنابراین آنرا بازسازی نموده و یکی برایش بفرسفید. می تواند یک نامه عاشـقـانـه، داـستانی، اقراری و یا هر آنچه که همسر شما خوشش می آید باشد. فقط آنرا چاپ نکنید.

شماره 7

او را به یک رستوران ببرید                                                                             
بیاد داشته باشید که این عنصر "غافلگیر نمون" است که باعث بهدف رسیدن میـشـود. بـطور غـیر منتظره به محل کار همسرتان رفته و او را به رستورانی در آن حوالی بـبـریـد. حتی می تـوانید غـذای او را آورده و فـی البداهه به یک پیکنیک کوچک بروید. شما پدیده بـرجسته روز او خواهید شد بخصوص هنگامی که همکارانش می بینند که وی چه مـرد رومانتیکی دارد.

شماره 6

غذای مورد علاقه اش را برایش بپزید                                                            
همه بانوان موافقند مـردی که بـا آشـپـزخـانه بـیگانه نباشد واقعا یک مرد کامل است. هر مـردی بـاید بـا پـختن غـذاهای آسـان آشنا بوده و بتواند حداقل یک غذای مشکل را طبخ کنـد. روش پـختـن غذای مورد علاقه او را یاد گرفته و خـود را در دریـای مـحـبـت وی غـرق شده ببینید.

شماره 5

او را به یک قرار ملاقات "رسمی" دعوت کنید                                                 
بعد از زمان طولانی با هم بودن، زوجین تمایل به کندی و از دست دادن هیجانات مفـرط روزهای اولیه زندگی پیدا می کنند. این چیزی است که اغلب زنان تاسف آنرا میخورنـد. بـنـابـراین آن هیجـانات از دست رفته را بازیابی نموده و او را برای یک ملاقات زیـبـا دعوت نمایید. بهتر است او را به مکانی با کلاس و مجلل که مستلزم پوشیدن لبـاس رسـمـی مـی بـاشد ببرید ( می دانید که زنان عاشق شیک لباس پوشیدن هستند ) برای اینـکه به کار خود واقعا رسمیت بخشید، از او از طریق یک نامه یا ایمیل دعوت بعمل آورید.

شماره 4

برایش هدیه ای بعنوان یادگاری خریداری نمایید                                             
یک روز بدون دلیلی خاص هدیه ای منـاسـب کوچکی به او بدهید. البته منظور یک خرس عروسکی و یا دیگر هدایای غیـرقابل تخیل مـوجود نیست. بـه او چیزی بدهـید که برایش ارزش و مـعـنـی داشـتـه باشد. اگر چیزی که وی به آن احتـیـاج داشـته ولی تا به حال از گفتنش بشما اجتناب کرده را برایش خریداری کنید، نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت.

شماره 3

با او برقصید                                                                                                
به همـسرتان یـادآوری کنید که وقتی با او میرقصید چقدر خوب می توانید اینکار را انجام دهید. میتواند در اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی باشد بدون حضور دیگران. او احساس خواهد کرد که داخل صحنه یک فیلم بسر میبرد.

شماره 2

یک شاخه گل به او بدهید                                                                             
مـنـتظر رسیدن روز ولنتاین یا تولدش نباشید. همین امــروز به همسرتان یک شاخه گـل بـدهـید تا احساسات او را بر انگیخته و محیط اطرافش را مزیـن نـمایـیـد. ابـتـکار داشـتـه بـاشـید و گـلی بـه او بـدهید که قبلا نداده باشید مانند یک تک شاخه رز یا ارکیده. تـحت هیـچ شـرایـطی نـبـاید گیاهانی مانـنـد کـاکتوس را به او داده و ایـن طور وانـمو کـنـید که نشانه عشق و رمز و راز میباشند.

شماره 1

او را نوازش کنید                                                                                          
وقتی همسرتان بعد از روزی سخت و خسته کننده از سرکار به خانه بازگشت به نزد او رفته و با مهربانی و نوازش با او سخن گفته و رفتار نمایید. سعی کنید با خوش رویی و خوش خلقی خستگی و استرس روزانه را از تن وی بیرون نمایید.

در انتها این نکته را بیاد داشته باشید آنچـیزی کـه همسرتان از روی علاقه واقعی بخاطر می سپارد، اعمال کوچک و جزئی شما می بـاشـد. چـیـزهـای کـوچـکی مـانند تهیه یک کاریکاتـور از هـر دوی شـما و یـا ترجـیح دادن وی بجای تماشای مسابقه فوتبال دوشنبه شب.

آنچکه زنان هنگام ملاقات با مردان به آن توجه میکنند

وقتی مردی یک زن را مورد توجه قرار میدهد، قوه تخیلـشبکار می افتد. در اغلب موارد اینکه او چه چیـزی پوشـیـده  است اهمیت ندارد. برای مردان، قوه تــخیـل باعـث ایـجـاد پیش بینی ها و امید به آشنایی میگردد!

از طرف دیگر هنگامی کـه یـک زن مـردی را مـورد توجه قرار  مــی دهــد، بــندرت در وحله اول تفکرات جنسی در مورد  او بـه ذهـنـش خطور میکند. بیـشتر احتمال دارد که وی او   را مورد توجه قرار دهد به این دلیـل که شبـیه مردی است که میتواند از خود به لـحاظ جسمانی، احساسی و مالی مراقبت نماید و بـنــظر میرسد که میتواند بر اغلب چالشها  و سختی های زندگی فائق آید.

متاسفــانـه بـرخـی از مــردان بسیاری از ارزشـهـای والای  انسانی را نادیده گرفته و وقـتـی زنـی را مـورد تـوجـه قـرار می دهند، دو فکر نکوهیده و ناپسند زیر به سرعت از ذهنشان خطور مینماید:

1- او بدون لباس چگونه بنظر خواهد رسید؟

2- روابط جنسی او چگونه خواهد بود؟

هنگامی کـه زنـان مـردی را مورد توجه قرار می دهند، معمولا سه فکر از ذهنشان عبور میکند:

1- آیا شاغل است؟

2- آیا شغل خوبی دارد؟

3- آیا او میتواند شغل خوبی را تـا مـدتی کـافی حفظ کند تا هر دو بتوانیم از مـنفعت آن بهرمند شویم؟

شاید این دلیل آن باشد که چرا مردان احـساس میکنند پذیرفته شدن آنها توسط یک زن منوط به گذراندن یک تست مشکل در مورد وضعیت جسمانی و مالیشان است.

 

مردها نگاهی سر سری دارند، زن ها موشکافانه میبینند

 

بـرخـلاف بـاور عـمومی، زنـها بـیشتر از مردان به مسائل دیداری اهمیت می دهند. آنـها تـمایل دارنـد آنچه را که دوست دارند ببینند. این دیدن لـزوما همـراه با خـیـره شـدن و زل زدن نیست و لزومی ندارد که آن چیز کاملا واضح و آشکار باشد. یک نـگـاه گذرا کافیست که تمام جزئیات در ذهن آنها ثبت گردد. مردان تحسین می کنـنـد زنـان تـفتیش؛ یک زن ممکن است قبل از اینکه چشم در چشم یک مرد دوخته باشد و یـا ایـنـکه توجهش را به خود جلب نموده باشد، بخواهد تصمیم به علاقمند شدن به آن مرد بگیرد.

مـردان پـستی بلندی ها و برجستگی ها را مورد توجه قرار می دهـنـد، زنان ساخـتـار و بـنیان را. آنها به چشمها، دستها، دندانها، لبـخـند و کلاس مردان نـیـز توجه می کـنـنـد. زنهایی که بیشتر به خصوصیات وجودی مردان اهمیت می دهنـد، به مردان صادق، اهل گردش روی، قابل اعتماد و با استیل، زیرک، خوش مشرب و باکلاس توجه میکنند. چنین مردانی به عـنـوان افرادی دوست داشـتـنی، مـهربان و علاقمـنـد بـه دیـگران درنظر گرفته می شوند. آنها محدوده وسیعی از تماسها و بـرخـوردهای شـخـصی را ایجاد و نگهداری میکنند.

زن ها از چشمهایشان بـرای برقراری ارتبـاط با مـرد مورد علاقه خود استفاده میکنند. از طرف دیگر مردها، از تماسهای چشمی و دیداری در مورد زن مورد علاقه خود اجتناب مینمایند.

با اینکه زنها می گویند که دوست ندارند یک مرد به بدن آنها خیره شود، وقتی مـردی که ممکن اسـت به او عـلاقمند باشند عمیقا در چشمهایشان نگاه میکند، بدون اینـکه ابراز کنند، احساس شعف و شادمانی بسیار می نمایند. مردی که میداند برای انتقال علاقه خود به همسر آینده اش چگونه باید از چشمهایش استفاده کند موفقتر از مردی خواهد بـود که از نگاه کردن مستقیم به چشمهای زن مورد علاقه اش خودداری می کند. تبادل تماسهای چشمی مرحله آغازین ابراز علاقه محسوب میگردد

حرفهایی که زنان عاشق شنیدنشان هستند

چیزی وجود دارد که هر مردی لازم است درمورد همسرش از آن مطلع باشد: گفتن چه حرفهایی باعث خوشحالی او   میگردد. وقتی سخن از تعریف و تمجید بمیان می آید زنانتـبـدیل به هیولای خـون آشـام گـرسـنـه ای می گـردند که همیشه بیشتر و بیشتر و بیشتر طلب میکنند! و اگر شما خواسته شان را برآورده نمایید، در عـوض بـسیـار بـیـشتـر  از طرف همسرتان مورد محبت و توجه قرار خواهید گرفت و  آنها خوب می دانند که چطور این کار شما را جبران کنند.

چه ازدواج کرده باشید و چه در دوران نامزدی بسر میبرید، این قانون را بیاد داشته باشید: برای آمـاده نـگاه داشـتـنیک زن جهت ابراز مهر و محبت به شما، کافی است نکات مثبت بسیاری از او را به وی یادآوری نمایید.

در ادامه به 10 مطلبی که همسر شما عاشق شنیدن آنها است اشاره میکنیم:

شماره 10

 "روز خوبی داشتی؟"                                                                                  هـنـگامیـکه از همسر خود در مورد چگونگی گذراندن روزش پرسش میکنید، برداشت او این خواهدبود که شما انسان با فکری هستید و مشتاقید بدانید وی ساعات کاری خود را چگونه سپری کرده است. اما یـک هشـدار: ایـن سـؤال بـه هـمـسـر شـمـا مجوز آن را خواهد داد که چند ساعتی در مورد کوچکترین اتفاقاتی که برایش افتاده صحبت نمایـد. پس برای مدت زمانی طولانی آماده نشستن و شنیدن داستانهای او شوید.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد:
 
زنها به آنچه که در فکر شما میگذرد، توجه زیادی دارند. پرسش در مورد چگونگی روز او نشان می دهد کـه شمـا پذیرا، مشتـاق و علاقمند به گوش دادن حرفهای همسرتان هستید. با این عمل به او فرصتی می دهیـد تا خودش را خـالی نـموده و شما را به عنوان همراز و محرم اسرار خود در نظر بگیرد. اگر چه ممکن است بیش از زمانی که انتظار دارید مجبور به شنیدن صحبتهایش شوید، اما وقتی تمام شد، او شروع به صحبت در مورد شما خواهد کرد.

شماره 9

"نمی تونم بگم چقدر دلربا و زیبا هستی"                                                     
همانطور که مشخص است، این بـه او مـی رسـاند که شما وی برای شما جذاب بوده و فرد دیـگری بـه چشمتان نمی آید. از طرف دیگر باعث افزایش اعتماد بنفس در او خواهد شد.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد:
این جمله بخصوص در روابط زناشویی بلند مدت مؤثر واقع می شود چرا که شما به همسر خود اطمینان میدهـید هنوز به او علاقه دارید. در عوض همسرتان نیز سعی خواهد کرد این زیبایی و دلربایی را با شما تقسیم نمایید. سؤالی هست؟ اینجوری فکر نمیکنید؟

شماره 8

"در مورد ‌[ هر چیزی ] چه احساسی داری؟"                                               
پـرسیدن این سؤال به همسرتان نشان می دهد که شما خالصانه برای احـساسـات او اهمیت قائل هستید. زنها عاشق بیان احساسات خود در مورد هر موضوع قابل تصوری می بـاشند. با این حـال بـدانید که خود را در دام گفـتگویـی طولانی و عمیق در مورد آن موضوع گرفتار خواهید کرد. بنابراین اگر شب تصمیم دیدن مسابقه فوتبالی را دارید، این سؤال را مطرح نکنید.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد:
 
این سؤال بیانگر جنبه مهربانی و دلسوزی یک فرد است. وقتی همسرتان در می یابد که شما توجهتان را به وی مبذول داشته اید، او نـیـز متقابلا تمام احساسات خود را با شدتی بسیار بیشتر، اهدا خواهد نمود. یعنی اگـر قـبـلا فـقـط فردی جذاب بشمار می آمدید، اکنون همانند جواهری در چشم او جلـوه خواهید کرد. متوجه منظورم می شوید؟

شماره 7

"تو زیبا تر از دوستان دیگرت هستی"                                                            
قرار دادن او از بین همتاهایش بر سکوی نخست زیبایی باعث بالا رفتن اعتمـاد بـنفـس وی شـده و سـبـب می گـردد تا هـمـسر شمـا در تـصـوراتش بر دوستان هم جنس خود بتواند فرمانروایی کند. این تحسین و تعریف بسیار مهمی در دنیای زنانه محسوب شده و امتیاز شما را در نزد همسرتان ارتقای چشمگیری خواهد داد.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد:
گذشته از اینکه باعث می گـردد او از لحاظ زیبایی ظاهری خود را برتر از اطرافیانش تصور کند، این جمله کوتاه به همسرتان تفهیم میکند که شما تا چه حد برای وی ارزش قائل هستید. بعلاوه زمانی که دوستانش پیش شـما هستند، کمتر احساس نگرانی خواهد کرد. او در مـورد خـودش احـسـاس خـوبـی نموده و پاداش سلیقه بخرج دادن شما را خواهد داد. با اینحال یک احتمال جانبی بالقوه وجود دارد: یک همسر حسود این سخن را مدرکی برای متهم نمودن شما به اینکه قصد برانداز نمودن و چشم دوختن به دوستانش را دارید، بشمار خواهد آورد.

شماره 6

" تو واقعا زرنگ و باهوشی"                                                                         
با تـصـدیـق نـمودن هـوش و ذکـاوت وی، ایـن معـنی را می رسانید که علاوه بر محاسن ظاهری، متوجه ذهن و فکر توانمندش نیز شده اید. هـمـسر شـما بـا شنیدن این جمله در مورد همه جوانب زندگی خود احساس رضایت و خوشنودی خواهد نمود. این سخـن نشانه احترام از طرف شما برای همسرتان محسوب میگردد.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد:
 همسرتان این مسئله را که شما فقـط بـه فـکر روابط جنسی نیستید و قادرید ماورای چنین موضوعات فکر کنید را تحسین خواهـد کرد. زنها عاشق مردان صـمـیمی و خـوش قـلب مـی بـاشند و هیچ چیزی بهتر از بیان و تشخیص هوش و ذکاوت آنها نمی تواند صفات آقا منشانه شما را آشکار نماید.

 

شماره 5

"در روابط زناشویی بسیار خوب هستی"                                                      
بیان این جمله باعث می گـردد هـمـسرتان احساس کند که یک الهه است. شنیدن این عبارت به همسر شـما تفهیم می کنـد کـه روابـط جنسی و زناشویی او به چشم شما بی عیب و نقص بوده و باعث می گردد که احساس نماید واقعا می داند کـه چگـونه باید مرد خود را راضی نگاه دارد.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد:
تحسین و تمـجید از عملکرد او نشانگر این است که شما به روابط جنسی فقط به عنوان ابزاری برای ارضا نــمودن خود نگاه نکرده، بلکه همه جنبه های آنرا مورد ستایش قرار میدهید.

شماره 4

"می خواهم همه عمرم را با تو سپری کنم"                                                
 
ایـن جمله ای سنگین است؛ معنی آن فاصله زیادی با دادن پیشنهاد برای ازدواج نـدارد. بنابراین پیش از گفتنش به نامزدتان مراقب عواقبش باشید. اما بخاطر داشته باشید که ریسک کردن اغلب پاداش و نتیجه مطلوب به دنبال خواهد داشت. هنگامیـکه این جـمله را بیان می دارید، او از لحاظ روانی بسیار سرکیف می گردد. جـمـلات دیـگـری کـه تقریبا همین نتیجه را داشته ولی تعهدآوری آنها کمتر می باشد، عبارتند از: " فقط تو میتونی تا این حد منو خوشحال کنی" و " من دوست ندارم با هیچ کس دیگری جز تو باشم."

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد:
همـه زنـها عاشق شنیدن جملاتی حاکی بر سرسپردگی دیرپا و با دوام از همسرشان هستند. مطمـئـن بـاشیـد کـه بـعد از گفتن این جمله سلامی همیشگی را از او خواهید شنید.

شماره 3

"تو بهترین دوست منی"                                                                              
به او می گویید که چگونه ماورا و فراسوی مسائل جنـسی می اندیشید و به این معنی اسـت که برای رابطه اتان ارزش قائل هستید و مایلید کارهایی را بـهـمراه او انجام دهید که مردان دیگر ممکن است رغبتی به آن نداشته باشند. همسرتان بعد از شنـیـدن ایـن جمله پیوستگی مقاومت ناپذیری با شما پیدا خواهد نمود.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد:
 
این جـملات شـما را در نـظر وی بـجای یـک فرد عادی که مجبور به گذراندن وقتش با او است، به انسانی معنی دار و جذاب تـبـدیـل میکند. این شما را به ابتدای لیست خواسـتگـاران پرتاب میکند چراکه شما به مهمترین نکته اشاره کرده اید: دوستی و رفاقت.

شماره 2

"تو یک مادر ایده آل خواهی شد"                                                                  
اغلب زنها به دنبال این هستند که روزی بچه دار شونـد. هـمـچـنین اکـثـرا با خود کلنجار می روند که آیا در این راه مـوفـق خـواهد بـود یـا خـیر. بـا گفـتن این جمله به او اطمینان می دهید که حتما به هدفش خواهد رسید. به علاوه با ارضـای نیازهای درونی او باعث آرامش و تسکین وی می شوید. بیان این کلمات از زبان شما به عنوان یک همسر، او را تبدیل به خوشحال ترین انسان روی زمین خواهد نمود.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد:
اینـگونه بطور غیر مستقیم به همسر خود می فهمانید که مایلید از او بچه دار شوید. واضح است که این نوایی بسیار خوشایند در گوش او می باشد. از این نقطه، همسرتان بیشتر پذیرای پیشرفت و ترقی شما خواهد شد.

شماره 1

"تو زندگی منو کامل می کنی"                                                                    
این به او می گوید که تنها فرد مورد علاقه شما است. همه زنها دوست دارند این جمله را از شوهرشان بشنوند. بـیـان ایـن عبـارت بـه مفهوم آن است که شما همسر خود را بصورت کامل پذیرفته ایـد و ایـنـکه او به صـورت موجودی اجتناب ناپذیر و همیشگی برای شما در آمده است. در همسرتان احساس لـذت بـخش غیر قابل تصوری بوجو آمده و تا چندین روز لبخند از لبانش جدا نخواهد شد.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد:
 
این جـمـله اسـاسـا مـی گـوید که شما در زندگی به او نیاز داشته و نمیـتوانید بدون او به زندگی ادامه دهید. زنها از شنیدن چنین جملاتی بسیار مشعوف میگردند.

اشاره باشکوه

"دوستت دارم"                                                                                            
این جمله "دو کلمه ای" معروف و کوتاه کـه هـمگی ما برایـش اهـمیت بسیار زیادی قائل هستیم، می تواند تاثیر شگرفی به همراه داشته بـاشد. اگر ازدواج کرده اید خوب است هر روزه چندین بار برای همسرتان تکرارش نمایید.

چرا باعث زیبا شدن وجهه شما میگردد:
 
گفتن این عبارت بهـمسرتان بـاعث روشن نگاه داشتن شعله های آتشی می گردد که همیشه نیاز به برافروزی دارند. اگـر در بـین شما کسانی تـا حال این جمله را به همسرشان نـگفـتـه انـد، هر گاه احساس آمادگی نمودید، تردید به خود راه نداده و آن را بیان کنید. هیچگاه از گفته خود پشیمان نخواهید شد وقتی که عکس العمل او را می بینید ( یا احساس می کنید ).

 

موارد تشخیص اضطراب

۱-انکه شب را می خوابم اغلب احساس خستگی میکنم
۲-گاهی اوقات قلبم بی اختیار تپش پیدا میکند
۳-بدون دلیل کمر درد پیدا میکنم
۴-اغلب شبها بی خواب میشوم
۵-به خاطر سوئ هاضمه اسهال یا سر درد اغلب نمی توانم کارهایم را انطور که مایلم انجام دهم
۶-گاهی اوقات به خاطر روابطم با دیگران احساس عصبیت میکنم
۷-اغلب بیش از همکارانمکار میکنم و بعضی از کارهایمرا در منزل انجام میدهم
۸-دست کم یک عادت بد دارم که نتوانشتم انرا رفع کنم
۹-معتقدم که در حد و اندازه دیگران نیستم
رابرت هندلی

نیازهای اساسی کودکان:

- جسمانی:
نمو جسمانی کودک با فراهم آوردن وسایل بازی ، امکان پذیر می باشد که خواسته های بدنی او را اشباع می کند. این رشد و نمو با غذا و بهداشت کافی
وآب وهوا خواب واستراحت وبازی بدست می آید.
تعلیم ورزش به کودک باعث شادابی روح وجسم است.چنانکه یونانیان قدیم
می گفتند:" ورزش برای تحریک وبرانگیختن جنبه ی روحی طبیعت انسانی
است نه برای کسب قدرت وزور وقوت بدن ".همچنین دراسلام تأکید زیادی به تیر اندازی وشنا شده است.امام صادق(ع)می فرمایند:" باید مخصوصا هفت سال اول زندگی کودک آزادانه به بازی وجنبشهای بدنی مصروف گردد.زیرا
علاقه به بازی بارز ترین نشانه ی ممیزه ی بچه ها اعم از انسان وغیر انسان
از امثال انگلیسی ها است :"کودکی را اگر همیشه به کار واداری و از ورزش محرومش کنی،عاقبت احمق می شود."
راسل در مورد بازی بچه ها معتقد است که منشأ علاقه کودکان به بازی کسب نیرو و قدرت است . زیرا بازی عملی بیهوده و مایه تلف کردن وقت نیست بلکه متضمن نتایج سودمند وفواعد بزرگی است. و به طور خلاصه ورزش ضامن سلامتی روح و بدن و صبر و استقامت در برابر مشکلات زندگی تواضع و فروتنی نشاط و گشا ده رویی وبسیاری از فضایلی استکه از هیچ کتابی نمی توان انها را اموخت.
همبازی شدن با کودکان دارای اثرات و فوائد فراوانی است از جمله :
1- به کودکان احساس شخصیت و مهم بودن می دهد
2- روح و روان کودک شاد و مسرور می گردد
3- اعتماد به نفس و احساس ارزشمندی در انان تقویت می شود
4- دنیای کودکان را بهتر درک می کنیم
5- می توان با کودکان همدلی کرد
6- نقاط ضعف و قوت کودک را می شناسیم
احتیاجات روانی:
از نظر روانشناسان احتیاج روانی به اندازه احتیاج بدنی در تامین بهداشت جسمانی و روحی تاثیر دارد . این احتیاجات عمده روانی که عدم تامین انها
موجب اضطراب و ناراحتی در افراد است عبارتند از:
نیاز به محبت:
این احتیاج برای کو دکان بیشتر محسوس است زیرا از محیط
گرم و محبت امیز خانه به مدرسه وارد می شوند اگر مربی خود شخصا"در
ابراز محبت نسبت به کودکان خودداری کنند باعث اضطراب و ناراحتی شدیدی میان بچه ها بوجود می آید.
انتخاب نام زیبا برای کودک هم در سلامت روانی کودک نقش موثری دارد . بدیهی است کودکی که دارای اسم زننده و مضحکی است و همواره مورد استهزا میباشد کمتر از احترام دیگران برخوردار است
نیاز به احترام و توجه از طرف معلم : احترام باعث میشود که معلم بتواند اعتماد و علاقه او را نسبت به خود و درس جلب کند . پیامبر اسلام برای رشد شخصیت کودک به اولیاء کودکان امر کرد که انها را احترام نمایند . حس حقارت که احیاناً ممکن است در اثر بی اعتنایی بوجود آید موجب عصبانیت شخص میگردد و گاهی ممکن است تا جایی پیشرفت کند که فرد خود را موجود زنده ای تصور نکند ویا انتظار مرگ بکشد و به همه بد بین شود برای اینکه کودک دچار اینگونه عقده های روانی نشود باید به میزان صحیح به افکار و اعمال او احترام گذاشت ولی نباید احترام به کودک از حدود صحیح خود تجاوز کند .
رسو میگوید:اگر سعی داشته باشیم تمام ناراحتی های کودکان را بر طرف نماییم بدبختیهای بیشتری را برای فردای او تهیه خوا هیم نمود.
نیاز به ابراز وجود: هرفردی از افراد بشر میل دارد افکار،عقاید ،احساسات وهنر خود را ابراز دارند.
نیاز به بستگی و تعلق به گروه.
نیاز به امنیت: آموزش دادن تعالیم دینی در تعیین هدفوایجاد امنیت وجهت دادن به فعالیتهای انسانی در زندگی نقش اساسی ایفا میکند.

۱۳ نکته برای زندگی

1-دوستت دارم نه به خاطر شخصیت تو بلکه به خاطر شخصیتی که من در هنگام با تو بودن پیدا می کنم .
2-هیچ کس لیاقت اشکهای تو را ند ارد و کسی که چنین ارزشی دارد باعث ریختن اشکهای تو نمی شود.
3-اگر کسی تو را انطور می خواهی دوست ندارد به این معنی نیست که تو را با تمام وجودش دوست ندارد0
4-دوست واقعی کسی است که دستهای تو را بگیرد ولی قلب تو را لمس کند.
5-بد ترین شکل دلتنگی برای کسی ان است که در کنار او باشی وبدانی که هرگز به او نخوا هی رسید.
6-هر گز لبخند را ترک نکن حتی وقتی ناراحت هستی برای اینکه هر کس امکان دارد عا شق لبخند تو بشود.
7-تو ممکن است در تمام دنیا فقط یک نفر باشی ولی برای بعضی افراد تمام دنیا هستی .
8-شاید خدا خواسته است که بسیاری افراد نا مناسب را بشناسی و سپس شخص مناسب را....... به این صورت وقتی او را یافتی بهتر می توانی شکر گزار باشی.
9-به چیزی که گذشت غم مخور به انچه پس از ان امد لبخند بزن.
10-همیشه افرادی هستند که تو را می ازارند با این حال همواره به دیگران اعتماد کن و فقط مواظب باش به کسی که تو را ازرده دوباره اعتماد نکنی.
11-هرگز وقتت را با کسی که حاضر نیست وقتش را با تو بگذراند نگذران.
12-خود را به فرد بهتر تبدیل کن و مطمئن باش که خود را می شناسی قبل از انکه شخصی دیگر را بشناسی و انتظار داشته باشی او تو را بشناسد .
13-زیاده از حد خود را تحت فشار نگذارید بهترین چیزها در زمانی اتفاق می- افتند که انتظارش را نداری.
"کابریل گارسیا مارکز"

چند کلمه در مورد زن

 

- یک زن چیزی جزشوهرش نمی خواهد ولی وقتی که به او می رسد همه چیز می خواهد

- زنان به خوبی مردان می توانند اسرار را حفظ کنند ولی به یکدیگر می گویند تا در حفظ ان شریک باشند

- زنها مثل ماهی هستند بدست اوردن انها اسان و نگهداشتن انها مشکل است

-زن اگر موافق باشد رحمت الهی است و الا بلای اسمانی

- حرف زدن زیاد خانمها اعجاز و گوش دادن مردان کرامت است

- اختلاف زن و مرد در این است که مردان همیشه اینده را می نگرندو زنان گذشته را به خاطر می اورند

-زن مخلوقیست که عمیقتر می بیند و مرد مخلوقیست که دورتر را می بیند.عالم برای مرد یک قلبست وقلب برای زن عالمست

- زنهایی که سر پیری مقدس و مومن می شوند چیزی را به خدا تقدیم می کنند که از بخشیدن ان به شیطان شرم دارند

- زبان زن به منزله شمشیر اوست.همیشه انرا به کار میبرند تا زنگ نزند

- چنین است طبیعت زن:دوستت ندارد تا دوستش داری و چون دوستش نداری دوستت دارد

- شاهراه موفقیت پر است از زنهایی که شوهران خویش رابه پیش میبرند

- زنها پنجاه برابر بیشتر به ازدواج اهمیت می دهند تا به منصب وزارت

- مردان افریننده کارهای بزرگند و زنان بوجود اورنده مردان

- زنها هرگز نمی گویند ترا دوست دارم ولی وقتی از تو پرسیدند مرا دوست داری بدان که درون انها جای گرفته ای

- اسیاب و ساعت و زن همیشه نیازمند تعمیر هستند

- نه گفتن زن به معنی پاسخ منفی نیست

-زنان امیال خود را بهتر از مردان پنهان می کننداما مردان بهتر از زنان خود را کنترل میکنند

-به قول قدیمیها:زن بلاست ولی هیچ خونه ای بی بلا نباشه

 

پیام مشاور

نگرانی هرگز از غصه فردا چیزی نمی کاهد بلکه فقط شادی امروز را از بین می برد

عشق صرفآ چیزی نیست که احساس می کنید بل چیزی است که انجام می دهید

نخستین گام به سوی دانش این است که بدانیم نادانیم

انسان بیش از انکه بتواند بگوید بایستی ببیند

یکدیگر را دوست بدارید ولی عشق را محدود نسازید بگذارید عشق مثل یک دریای مواج بین دو ساحل روح شما حرکت کند پیمانه یکدیگر را پر کنیدولی از پیمانه هم ننوشید از نان خودتان به دیگری بدهید ولی از یک قرص نان نخورید با هم بخوانید و برقصید و مسرور باشید ولی بگذارید هر یک از شما تنها بماند

بخشش هنگامی اسان می شود که ما بتوانیم دیگران را بشناسیم و به ضعفهای خودمان و اینکه ما نیز امکان اشتباه کردن داریم معترف باشیم

میزان انسانیت بشر گسترش و شدت عشق او به نوع بشر است

اغلب ما با خود بیگانه ایم نمی دانیم که هستیم و از سایر بیگانگانی که نمی دانند چه کسی هستند می خواهیم که ما را دوست بدارند

گاهی برای نزدیکتر شدن به عشق با یستی از ان دور شویم

منتظر باشید که با مشکلات به عنوان بخش چاره نا پذیر رویارو شوید همین که با ان مواجه شدید سرتان را با لا نگه دارید و در چشمانش خیره شوید و بگویید من از تو برترم پس نمی توانی مغلوبم کنی

آیا ازدواج نیازی به آموزش ندارد

 

آیا اجداد و نیاکان ما برای ازدواج آموزش می دید ند که ما اکنون نیاز به  آموزش داشته باشیم؟

وآیا این مسأله آنقدر جدی است که باید برای آن آموزش دید؟!

ما معتقدیم که ازدواج نیاز به آموزش دارد زیرا یکی از مهمترین  تصمیمات دوران زندگی استکه بر تمام وجوه آینده فرد تأثیر گذار است .

در گذشته اجداد و نیاکان ما بدلیل ساده تر بودن زندگی آموزش مورد نیاز خود را از طریق ارتباطات چهره به چهره  و مشاهده رسومی که تا حد بسیار زیادی انعطاف پذیر بود دریافت می کردند اما امروز به دلیل تغییر و تحولی که در نحوه زندگی افراد نقش زن و مرد در رسوم سنتی رخ داده برای داشتن یک ازدواج موفق نیاز به آموزش و یادگیری داریم به طور مثال شما برای گرفتن کواهینامه رانندکی لازم است که سه مرحله زیر را طی کنید :

1-     معاینه چشم و آزمون  بینایی

2-     امتحان آیین نامه و قوانین رانندگی

3-     امتحان رانندگی و اثبات مهارت رانندگی                                                                                

اما برای عقد ازدواج تنها حضور در یک محضر همراه با دو شاهد و اجازه پدر دختر یا جد پدری با موافقت دادگاه و پرداخت هزینه ثبت شما ازدواج می کنید رانندگی بد در بسیاری موارد موجب خسارتهای فیزیکی و عاطفی وحشتناکی می شود متقابلأ ازدواج بد و در نتیجه طلاق آیا خسارتهای عاطفی، ارتباطی، مالی، افزایش تعداد کودکان تک سر پرست یا بی سر پرست و...  را به دنبال ندارد.

لازم است که بدانیم باید به ازدواج حد اقل در حد هر برنامه مهم دیگری نگریست چه رسد به اینکه ما معتقدیم یکی از مهمترین برنامه های زندگی هر فرد ازدواج است.

بنابر این  توصیه ما به شما عزیزان به عنوان یک مشاور این است که قبل از هر گونه تصمیم گیری در مورد ازدواج خود و یا فرزندانتان از کمک یک متخصص بهره بگیرید.

آن باش که هستی و آن شو که توان بودنت است 

تا فردا طلوعی بیش نمانده است عمر کن که امروز را بکمال توان خود سرشار زیست کنی

با تشکر محمد حسین آسوده